۵ راه شگفت انگیز برای کاهش استرس

5 راه شگفت انگیز برای کاهش استرس

همه ما با استرس آشنا هستیم ، تحقیقات به طور مداوم در حال کشف روش های جدیدی است تا تاثیرات منفی استرس روی بدن و روان و حتی چهره را کاهش دهد!! با چند راه ساده مبارزه با استرس آشنا شوید .

استرس بیش از حد و طولانی مدت بالاخص با آسیب پذیر شدن بدن در مقابل بیماری هایی چون آنفولانزا و سرماخوردگی ، افسردگی و هیجان ، بیماری های التهابی و بیماری های قلبی در ارتباط است. علاوه بر این ، آن دسته از استرس هایی که به بیماری های خطرناکی چون سرطان ، بیماری کلیوی و ریه را گسترش می دهند ، یا به درمان پاسخ نمی دهند و یا به ریکاوری های بلند مدت و پیچیده تری نیاز دارند.

علی رغم همه این پیامدهای منفی بالقوه همیشه مهم است که روشهای جدیدتری را برای مبارزه با استرس پیدا کنیم.

مشکلات را زیر دوش دور بیندازید
تحقیقات نشان می دهند که شما می توانید کلیه احساسات و افکار منفی خود مثل ، عذاب وجدان ، شک بعد از تصمیم گیری و احساس گناه را به وسیله دوش گرفتن و یاحمام کردن از بین ببرید. محققان هشدار داده اند که شستشو و دوش گرفتن می تواند تاثیرات احساسات مثبت را نیز کاهش دهد!!!

شکلات بخورید
تحقیقات نشان داده است که خوردن روزانه شکلات تلخ برای مدت دو هفته می تواند تولید هورمونهای مخرب استرس زا را کاهش دهد.

دوستان صمیمی پیدا کنید 
در شرایط استرس زا بودن در کنار دوستان و درددل کردن یکی از بهترین راه های خلاصی از استرس است . از طرفی تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن در یک رابطه متعهدانه از نظر سلامت فواید بسیاری دارد. وارد شدن از زندگی مجردی به زندگی دونفره می تواند آسیب پذیریتان در مقابل استرس را کاهش دهد. زمانی که با عوامل استرس زا روبرو می شوید اگر مجرد باشید، میزان هورمون استرس زای کورتیزول در بدنتان بیشتر ترشح می شود.

باغبانی کنید
باغبانی تاثیر شگفتی روی روحیه شما دارد ، کاشت گل ها و گیاهان و رسیدگی به آنها حس آرامشی برای شما به ارمغان خواهد آورد که بی مثال است ، گویی جریان زندگی از این موجودات زیبا به درون شما نفوذ می کنند و شما را آرام می کند .

خلاق باشید
فعالیتهای خلاقانه می توانند در کنترل استرس بسیار مفید باشند مخصوصا در مورد عوامل استرس زایی که می توانند مزمن و پایدار شوند مانند روبرو شدن با بیماری های جسمانی و یا انتظار برای کار مورد علاقه و یا روابط عاطفی پر دردسر . از جمله فواید فعالیت های خلاقانه ،علاوه برکاهش استرس و هیجان، کاهش علائم جسمانی ناراحت کننده و بهبود علائم افسردگی می باشد.

تحقیقات جدید پیشنهاد می کند که تاثیرات استرس همواره منفی نیست. استرس های مزمن و طولانی ، می تواند اثرات خود را روی حافظه نشان می دهد اما محققان امروزه دریافته اند که استرس های کوتاه مدت می تواند باعث افزایش میزان حافظه گردد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.