۵ میلیون ایرانی دچار افسردگی هستند

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: ۶ تا ۷ درصد ایرانی‌ها به افسردگی و در مجموع حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور به انواع بیماری‌های روانی دچارند.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا، ملک‌زاده به قابل توجه بودن مشکلات روحی و روانی در کشور اشاره کرد و با بیان این که به طور کلی مجموعه بیماری‌های روانی در ایران حدود ۲۰ درصد است، گفت: همچنین حدود ۶ تا ۷ درصد ایرانی‌ها دچار افسردگی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به این که مشکلات روحی و روانی تاثیر سوئی بر روی عملکرد و اقتصاد جامعه دارند؛ در این راستا برنامه ویژه‌ای مبنی بر شکل‌گیری شبکه سلامت روان تدارک دیده‌ایم تا تحقیقاتی را در این حوزه به انجام رسانیم و علل یابی کنیم که چگونه می‌توان این موارد را به حداقل رساند.

ملک‌زاده افزود: در حال حاضر شبکه سلامت روان تشکیل شده است و پروژه‌های خوبی در این موضوع تعریف شده و امیدواریم بتوانیم در این مسیر حرکت خوبی داشته باشیم.

حداقل ۵ میلیون ایرانی افسردگی دارند
براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس، کشورمان در سال ۱۳۹۰ جمعیتی کمی بیش از ۷۵ میلیون نفر داشت که با توجه به ارایه آمار از سوی معاون وزیر بهداشت مبنی بر اینکه ۶ تا ۷ درصد جمعیت کشور دچار افسردگی هستند می تواند محاسبه کرد که بین ۴٫۵ تا ۵٫۵ میلیون نفر ایرانی درگیر بیماری افسردگی هستند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.