۵ نکته در مورد تخم مرغ

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

اگر تخم مرغ را در درجه حرارت ۱۶۰ درجه فارنهایت یا بیشتر بپزید ( نه به صورت عسلی و شل ) یا تا حدی که سفیده و زرده هر دو سفت شوند ، می توان به خوردن آن اطمینان داشت .

من عاشق تخم مرغم . چون کالری کمی دارد ، منبع بسیار خوب پروتئینی است و بر خلاف نظر عموم الزاماً کلسترول بد خون را بالا نمی برد .

چگونه می توان گفت که تخم مرغی خراب شده است ؟
قبل از اینکه شما خوردن تخم مرغ را ترک کنید ، ۵ نکته وجود دارد که شما باید در مورد سالم بودن غذا و اینکه چطور اطمینان حاصل کنید که با خوردن تخم مرغ یا دیگر محصولات فاسد شده دچار بیماری نمی شوید وجود دارد .

۱ – حتماً مطلع باشید که تخم مرغ ها از کجا آمده اند ؟
تخم مرغ ها را چک کنید که خراب نباشند. من سعی می کنم تخم مرغ محلی و طبیعی بخرم . البته این قابل اطمینان تر بودن آن را تضمین نمی کند اما طبق استانداردهای طبیعی احتمال اینکه مرغ های محلی ،غذای فاسد خورده باشند کمتر است و خرید آنها و در صورت فاسد بودن ارجاع آن به فروشنده راحت تر است .

۲ – پختن تخم مرغ ، سالمونلا را می کشد
اگر تخم مرغ را در درجه حرارت ۱۶۰ درجه فارنهایت یا بیشتر بپزید ( نه به صورت عسلی و شل ) یا تا حدی که سفیده و زرده هر دو سفت شوند ، می توان به خوردن آن اطمینان داشت . این بدین معنی است که با خوردن تخم مرغ آب پز سفت شده ، خاگینه و نیمرو خطری شما را تهدید نمی کند .
پاستوریزه کردن نیز باکتری را می کشد و در اکثر محصولاتی که در آنها از تخم مرغ خام استفاده می شود ( مانند سس مایونز ، خمیر کیک و شیرینی ، بستنی و غیره ) از تخم مرغ پاستوریزه استفاده می شود . اگر این نوع محصولات را در خانه درست می کنید حتماً از سالم بودن تخم مرغ اطمینان حاصل کنید .

۳ – نگهداری در شرایط خوب و مناسب
درجه خنک دهی یخچالتان چقدر است ؟ نگهداری غذاها در زیر ۴۰ درجه فارنهایت تا حد زیادی جلوی رشد باکتری را می گیرد .

۴ – صبحانه را در خانه درست کنید
خوردن غذای خانگی الزاماً ضامن این نیست که دچار بیماری ناشی از مسمومیت غذا نشوید اما اگر معیارهای غذای سالم را می دانید احتمال ابتلاء به بیماری های ناشی از مسمومیت غذا به کمتر از ۵ نوع در شما می رسد . من خودم اگر بخواهم کلوچه بخورم همان لحظه آن را درست می کنم یا یکی از ۱۴ دستور پخت های صبحانه ی فوری را انتخاب می کنم . این دستور پخت ها همفیبر بالایی دارند و هم سالمند . ضمناً در مقایسه با وقتی که باید برای آماده شدن یک ساندویچ تخم مرغ در اغذیه فروشی ها هدر بدهم در وقت و هزینه نیز صرفه جویی کرده ام .

۵ – آشپزخانه خود را چک کنید تا در مورد فاسد شدن غذاهای دیگر نیز مطمئن شوید
بهتر است مرتب درون یخچال تان را چک کنید. این چک کردن به شما کمک می کند تا از تاریخ مصرف تخم مرغ و دیگر لوازم خوراکی داخل یخچال تان با خبر باشید و آنها را به موقغ و قبل از فاسد شدن مصرف کنید.

ارسالی کاربران

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر پنجشنبه ۲۳ شهریور   مشاهده : ۳۹   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – هنر در خانه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.