۵ نکته مهم در مورد خرید کیف مدرسه

با نزدیک شدن به ماه مهر و آغاز سال تحصیلی، کم کم بازار خرید لوازم التحریر مدرسه نیز داغ می شود. کیف مدرسه یکی از مهم ترین این وسایل است که امروزه انواع آن با قیمت های مختلف به فروش می رسد که گاه انتخاب را مشکل می سازد. قبل از خرید کیف حتما این چند نکته را مدنظر داشته باشید:

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، با نزدیک شدن به ماه مهر و آغاز سال تحصیلی، کم کم بازار خرید لوازم التحریر مدرسه نیز داغ می شود. کیف مدرسه یکی از مهم ترین این وسایل است که امروزه انواع آن با قیمت های مختلف به فروش می رسد که گاه انتخاب را مشکل می سازد. قبل از خرید کیف حتما این چند نکته را مدنظر داشته باشید:

سبک بودن؛ اولین مشخصه کیف خوب

کیف مناسب هنگامی که پر از وسایل می شود نباید بیشتر از ۱۰% وزن کودک سنگینی داشته باشد. ازهمین رو بهتر است کیف سبک انتخاب شود زیرا معمولا کودکان کیف خود را با وسایل مختلف پر می کنند که وزن زیادی خواهد داشت.

اندازه ای متناسب با شانه های کودک

نکته بسیار مهم هنگام خرید کوله پشتی این است که کیف نباید پهن تر از شانه های کودک باشد. همچنین باید متناسب با سطح آموزشی، سن و اندام کودک باشد. به علاوه راحتی در استفاده و حمل نیز از دیگر ویژگی های کیف مناسب است.

محکم و بادوام

معمولا بچه ها وسایل مدرسه را هر طور رسید درون کیف می ریزنند و چندان توجهی به منظم گذاشتن آنها ندارند. انتخاب کیف مقاوم و محکم از این جهت ارجحیت دارد که در این صورت پشت کودک آسیبی از تیز بودن و سفتی وسایل نمی بیند.

بندهای پهن و نرم

بندهای پهن کیف که درون آنها با موادی مانند ابر پر می شود و نرم است باعث راحتی بیشتر کودک می شود. باید توجه داشت که تمام وزن کیف مستقیما روی شانه هاست. بند مناسب، کیف را در وضعیت بهتری قرار می دهد و مانع از حرکت آن می شود.

کوله پشتی چرخ دار؛ آری یا نه؟

مسلما کیف ها و کوله های چرخ دار ارجحیت دارد البته مشروط بر اینکه در مسیر رفت و آمد کودک به مدرسه پله نباشد. اگر منزل شما طبقه دوم است و آسانسور ندارد و کلاس مدرسه و نیز طبقه دوم است، کیف چرخ دار بیشتر از اینکه مفید باشد مضر است زیرا بسیار سنگین است و کودک مجبور است دائم آن را بردارد.

برای بلند کردن اجسام سنگین مانند کیف باید به کودکان آموزش داد روش درستی را در پیش یبگیرند تا از بروز مشکلات پشت جلوگیری شود. نباید با کشیده شدن پاها، بالاتنه به جلو خم شود بلکه باید تا حد ممکن پایین آمد و از نزدیک ترین قسمت به بدن جسم را از زمین بلند کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.