۵ کار وحشتناک قبل از دویدن کدام است!

۳۰م دیماه ،

به گزارش نیک صالحی به صورت ایده آل بهتر است دو ساعت پیش از دویدن چیزی نخورید. چرا که ممکن است احساس حالت تهوع و گرفتگی پیدا کنید. اگر بعد از کار و یا عصر که چیزی در طول آن مدت نمی خورید این کار را می کنید بسیار خوب است.

ممتازنیوز: به صورت ایده آل بهتر است دو ساعت پیش از دویدن چیزی نخورید. چرا که ممکن است احساس حالت تهوع و گرفتگی پیدا کنید. اگر بعد از کار و یا عصر که چیزی در طول آن مدت نمی خورید این کار را می کنید بسیار خوب است.

 این مشکل زمانی بیشتر بروز می کند که شما ترجیح می دهید صبح ها بدوید. اگر از جمله اشخاصی میباشید که صبح های زود می دوید بنابراین بهترین راه حل برای شما به تعویق انداختن صبحانه و خوردن پروتئین است. فراموش نکنید که پس از دویدن باید صبحانه خود رابخورید.

پیش از دویدن نرمش های ساکن انجام ندهید.

خوشبختانه پیش از دویدن گرم کردن بدن را از یاد نمی برید زیرا همان طور که می دانید ، به گزارش نیک صالحی نرمش نکردن به آن معنی است که شما به اندازه کافی انعطاف پذیری نداشته و بعد از دویدن احساس درد خواهید کرد و بعد از آن نیز فورا بهبودی پیدا نمی کنید. بهتر است پیش از دویدن به جای حرکت های ساکن بیشتر به حرکت های پویا تر بپردازید.

 پیش از دویدن سالاد نخورید.

درست است که سالاد و سبزیجات گزینه خوبی برای سلامت بدن است ولی خوردن سبزیجاتی که حاوی فیبر بالا می باشند نظیر ، کلم بروکلی، گل کلم یا کاهو می تواند در دویدن مشکل ساز شوند. چرا که این سبزیجات به راحتی هضم نمی شوند و در حین دویدن شما را ناراحت می کنند.

علاوه بر این اگرچه سالاد و سبزیجات غذاهای بسیار سالمی می باشند ولی سبزیجات خالص حاوی کربوهیدرات مورد نیاز برای انرژی دادن به بدن نیستند.

پیش از دویدن چیزی ننوشید.

همان طور که می دانید نوشیدن مهم است و آخرین موردی که به شما می گوییم این است که آبرسانی نکنید. به گزارش نیک صالحی ولی اگر می خواهید برای دویدن طولانی خارج بروید بهتر است یک ساعت قبل از دویدن تا اندازه ای آب خورده و سپس دیگر ننوشید. ننوشیدن آب در نزدیکی زمان دویدن از آن جهت گفته می گردد که دیگر لازم نباشد برای رفتن به دستشویی دویدن را متوقف کنید.

 بهترین روش آبرسانی به بدن این است که به طور مرتب در سراسر روز آب بنوشید. زمانی که سر کار میباشید همیشه در کنار خود آب داشته باشید و یا در صورت نیاز یک بطری آب با خود حمل کنید.

 قبل از دویدن آب پرتغال نخورید.

 اگرچه رساندن آب به بدن قبل از دویدن خوب است ولی مصرف نوشیدنی های حاوی قند نظیر آب میوه ، نوشابه یا ژله مسائلی را در حین دویدن برای شما ایجاد می کند. به گزارش نیک صالحی بعضی از اشخاص برای اینکه انرژی خود را افزایش دهند این نوشیدنی ها را می خورند ولی در حقیقت نوشیدنی های قند دار انرژی را افت می دهند.

علاوه بر افت انرژی ، نوشیدنی های قندی می تواند سبب تولید اسید رفلکس شده و سبب درد و برهم زدن دویدن شما شود. به ویژه نوشیدنی های مرکبات که دارای قند بالایی است بیشتر این مشکل را ایجاد می کنند.

منبع:نیک صالحی


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.