۵۰ کیلومتر را بدون چراغ قرمز رد کنید – اخبار اجتماعی

معاون عمران شهرداری تهران گفت: پروژه بزرگراه شهید زین الدین در امتداد شرقی بزرگراه شهید همت از تقاطع بزرگراه امام علی(ع) آغاز و به سه راه آزمایش ختم می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، علی امام در مراسم بهره برداری از بزرگراه شهید زین الدین و خرازی گفت: این پروژه در فاز اول حد فاصل بزرگراه امام علی(ع) تا پل شهید قائمی آغاز شده و به طول ۵ کیلومتر تا سه راه آزمایش ادامه دارد.

وی تصریح کرد: بزرگراه شهید زین الدین دارای ۳ پل بتنی در محدوده خیابان وفادار خیابان احسان و دانشگاه شهید عباسپور می باشد.

وی با اشاره به اجرای همزمان تندروها و کندروهای بزرگراه به همراه احداث کانال جمع آوری آبهای سطحی و خیابان های دسترسی اشاره کرد و افزود: این فعالیت ها از جمله ویژگی های بارز این پروژه بزرگ عمرانی است.

امام گفت: اجرای پروژه ادامه بزرگراه شهید زین الدین با معارضات تاسیساتی ریز و درشتی همراه است که جابه جایی برخی از این معاوضات همچون لوله آب ۸۰۰ و هزار ، ۴۰ میلیمتر که در خطوط اصلی آبرسانی شرق تهران به حساب می آیند بزرگترین جا به جایی لوله های آب در مجموع پروژه های عمرانی شهر تهران بوده است.

امام با اشاره به بخش های مختلف پروژه از جمله اصول مسیر که حدود ۵ کیلومتر تندرو و پل وفادار که از نوع بتن پیش تنیده پس کشیده می باشد افزود: این پل در مسیر بزرگراه روی خیابان وفادار و ۱۰ معبر محلی دیگر احداث شده و طول پل وفادار هزار و ۷۷ متر و عرض آن بین ۳۲ تا ۳۸ متر می باشد.

وی خاطرنشان کرد: این پل بلندترین پل به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین در خصوص بزرگراه شهید خرازی که در امتداد غربی شهید همت قرار دارد گفت: ورودی مبدا ورودی جدیدی برای پهنه غربی شهر تهران است.

وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر بخشی از مسیر بزرگراه شهید خرازی به همراه تعدادی از تقاطعات آن در محدود شهرک راه آهن به بهره برداری رسیده است گفت: بخش نهایی این پروژه شامل یک مسیر ۷ کیلومتری حد فاصل بلوار پژوهش تا انتهای محدود شهرداری منطقه ۲۲ است.

وی خاطرنشان کرد: بزرگراه شهید خرازی مسیری موازی با ۱۲ کیلومتر از طول آزاد راه تهران – کرج بوده و علاوه بر اینکه معبر مطمئنی برای رسیدن به معابر اصلی منطقه ۲۲ شهرداری است گزینه مناسبی برای خروج از تهران و رفت آمد به کلانشهر کرج محسوب می شود./ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.