روش های افزایش راندمان کارمندان

گردآوری شده توسط گروه موفقیت ممتاز نیوز:

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2013/02/007ce2c29bc7d823f1810a18d224a134.jpg

کارمندانی که انگیزه ی بیشتری برای کار و فعالیت دارند تلاش بیشتری هم برای توسعه و پیشرفت خود و مهارت هایشان میکنند. این کارمندان علاوه بر انگیزه اهداف کاری دارند و هدف آنها در کار باعث میشود که شور و اشتیاق بیشتری هم برای کار روزانه داشته باشند.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، پیشرفت در کار نیاز به پشتکار دارد البته علاقمندی به پیشرفت در کار نیز مهم است اگر به اندازه ی کافی به کار و شغل خود اهمیت بدهیم و به آن علاقه داشته باشیم حتما برای پیشرفت تلاش میکنیم.

برای توسعه و پیشرفت کاری میتوان از ۶ راهکار خوب استفاده نمود که این راهکارها به گسترش فعالیت ها و همچنین به افزایش دانسته ها و مهارتهای ما در کار می افزاید.

۱-آموزش:برنامه های آموزشی که برای کارمندان در نظر گرفته میشود میتواند به بهبود عملکرد آنها کمک کند هر شرکتی میتواند یکسری برنامه های آموزشی برای بهبود عملکرد کارمندان خود داشته باشد. یادگیری میتواند به صورت کلاس های مجازی باشد که با یک برنامه ریزی دقیق کارمندان بتوانند از کلاس های آنلاین برای یادگیری و صرفه جویی در وقت خود استفاده کنند.

۲-تشویق کارمندان:

تشویق کارمندان از هر نظر به آنها کمک میکند مخصوصا زمانی که کارفرمایان کارمندان را با عملکرد خوبشان مورد تشویق و ترغیب بیشتر برای کار قرار میدهند به این صورت که کارفرما با پیشرفت هر کارمندی علاوه بر تقدیر و تشکر به آنها امتیاز دهد تا کارمندان نیز انگیزه ی بیشتری برای کار و فعالیت خود پیدا کنند.

۳-افزایش مسئولیت پذیری:

مسئولیت پذیری به کارمندان فرصت توسعه و گسترش در کار را میدهد وقتی که کارمندان مسئولیت بیشتری در کار داشته باشند با چالشهای بیشتری هم مواجه میشوند و این فرصتها به آنها کمک میکند تا چیزهای جدید یاد گرفته و در نهایت پیشرفت کنند.

۴-تغییر شغلی:

تغییر شغل در همان شرکت یا سازمانی که مشغول به کار هستیم با اندکی تغییر در نوع و روند کاری باعث میشود چالشهای جدیدی را تجربه کنیم و تلاش کنیم تا با یاد گرفتن مهارتهای جدید این چالشها را با موفقیت پشت سر بگذاریم و مین باعث افزایش مسئولیت پذیری هم میشود. علاوه بر اینها انعطاف پذیری کارمندان در برابر مشکلات کاری نیز افزایش می یابد و فرصت های جدید برای رشد و پیشرفت ایجاد خواهد شد.

۵-یادگیری به صورت خودکار:

هر کارمندی اگر انگیزه و میل کافی برای پیشرفت در کار و شغل خود داشته باشد خود به صورت خودکار به یادگیری مهارتها و تجربیات جدید میپردازد به این صورت کارمندان با انگیزه خودشان برنامه ای برای یادگیری و توسعه و پیشرفت دارند که میتوانند از دانش دیگر کارمندان و تجربیات آنها نیز استفاده کنند.

۶-استفاده از راهکارهایی مثل روابط عمومی خوب، تلاش برای کسب دانش در کار، یادگیری مهارت ها، شرکت در کار گروهی و هدفمند بودن به طور کلی باعث پیشرفت یک تیم کاری میشود.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.