۶۵درصد زباله پایتخت «تر» است

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

محیط زیست > بازیافت
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با بیان اینکه تا پایان سال جاری باید ظرفیت تولید کمپوست روزانه در تهران iبه ۱۵۰۰ تن برسد، گفت: هم‌اکنون ۹۰ درصد این برنامه محقق شده است.

سید محمد فیاض در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دفن زباله باید طی برنامه پنجم توسعه در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر iبه صفر برسد، اظهار کرد: یکی از روش‌های تحقق این هدف تولید کمپوست از زباله تر است.

more

چطور در خانه کمپوست تولید کنیم؟

وی با بیان اینکه امروز ۶۵ درصد زباله تولیدی در شهر تهران «تر» است، گفت: با استفاده از این ظرفیت می‌توان iبه حجم بالایی از کمپوست دست یافت و از منافع زباله iبهره‌مند شد.

فیاض با اشاره iبه برنامه‌ریزی سازمان مدیریت پسماند در دو سال اخیر برای افزایش تولید کمپوست، اظهار کرد: تا پایان سال ۹۱ باید iبه مرحله تولید روزانه ۱۵۰۰ تن کمپوست برسیم که هم اکنون ۹۰ درصد این برنامه‌ها محقق شده است.

به گفته وی، فضای اشغال شده برای ۷۰۰۰ تن زباله تولیدی روزانه در تهران معادل سه برابر یک زمین فوتبال است که می‌توان بخش عمده این میزان را که شامل زباله «تر» می‌شود iبه کمپوست تبدیل کرد.

فیاض در ادامه با اشاره iبه ارتقای کیفیت کمپوست تولیدی در مجتمع دفع و مدیریت پسماند آرادکوه، اظهار کرد: کمپوست از مواد ارگانیک باز تولید می‌شود و فاقد مواد شیمیایی است، اما کمبودهای آن در محصولات تازه جبران می‌شود، تا کارایی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه وجود شیشه در کمپوست سبب کاهش کیفیت آن می‌شود، گفت: در حال حاضر کمپوستی که از مجتمع آرادکوه کهریزک وارد می‌شود، فاقد شیشه است.

فیاض با اشاره iبه برنامه‌ریزی برای افزایش تولید کمپوست در سال تولید ملی، اظهار کرد: در گذشته هر یک از بخش‌های فرآیند تولید این محصول iبه دست یک پیمانکار مجزا بود، اما هم‌اکنون کل فرآیند هوادهی و پردازش توسط یک پیمانکار واحد انجام می‌شود، iبه این ترتیب سبب افزایش تولید کمپوست تا پایان سال جاری خواهیم بود.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.