۷شهریور-۲۸آگوست تولد تولستوی

 

 

لو یا لئو تولستوی نویسنده بر جسته جهان در  خانواده ای اشرافی  در یاسنایا پولیانا به دنیا آمد.

وی در دو سالگی مادر و در هشت سالگی پدرش را از دست داد. تولستوی در این سال ها زیر نظر عمه و مادربزرگش و نیز در محیط  مذهبی روستای خود،  پرورش یافت .

تولستوی  پس از طی تحصیلات مقدماتی و همچنین طی تحصیلات تکمیلی  در دانشگاه قازان  به نوشتن بخش های ناتمام  زندگینامه خود نوشت اش در کودکی (۱۸۵۳)، نوجوانی (۱۸۵۴) و جوانی (۱۸۵۷) پرداخت. تولستوی در پایان جنگ کریمه از ارتش کناره گرفت و با حضور در مجامع ادبی مسکو و ارایه آثار ادبی خود ، شهرتی به هم زد.

وی به کمک تورگنیف نویسنده بر جسته روس در ۱۸۵۷ راهی اروپا گردید. حضور در مراسم اعدامی با گیوتین که در پاریس شاهد آن بود ،  به نفرت او از معیارهای اروپایی دامن زد . وی در بازگشت به روسیه، کتاب های  پگاه ارباب، سه مرگ، آلبرت و خوشبختی خانوادگی را انتشار داد. تولستوی که از آغاز عمر به بیداد گری ها و شقاوت های طبقه خود پی برده بود از سال ۱۸۴۹ در املاک خود مستقر شد و کوشید تا به حال رعایای کشور خود مفید واقع شود . به همین منظور  مدرسه ای برای روستاییان در یاسنایا پولیانا تأسیس کرد و نشریه ای آموزشی انتشار داد. وی در سالهای  پایان عمر دچار یاس فلسفی مضاعفی گشت و دست به نگارش کتاب اعتراف زد . در این کتاب تولستوی بر گشت خود را از مذهب ارتودوکس اعلام داشت .

قزاق ها ، جنگ وصلح ، جنگ های ناپلئون ، آنا کارنینا ، سنت پطرز بورگ ، مرگ ایوان ایلیچ ، حاجی مراد ، قدرت در تاریکی ، نعش جاندار و رستاخیز از مهمترین آثار اویند .

 

همکاری در فروش - کیف مدارک سفر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.