۷ نکته پولی

گردآوری شده توسط مجله موفقیت ممتاز نیوز

پول در نظر بعضی عامل خوشبختی است و برای بعضی دیگر چرک کف دست!

احتمالا شما هم دربارهٔ پول خرافه ها وضرب المثل های عجیب بسیاری شنیده اید.در این مطلب نگاهی به این خرافه های و ضرب المثل ها داریم :

۱ – پول پول می آورد
خیلی ها این ضرب المثل را دست آویزی برای تنبلی و فرار از مسئولیت قرار داده اند. آن ها با این استدلال بی پایه می گویند که چون پول ندارند هر چه تلاش کنند به جایی نخواهند رسید پس چرا خودشان را به زحمت بیندازند؟! اگر چه تحقیقات نشان داده که ثروت ممکن است به افزایش دارایی بینجامد اما حقیقت این است که اغلب ثروتمندان جهان در خانواده هایی معمولی بزرگ شده اند ولی هوش اقتصادی و موقعیت شناسی خوبی داشته اند.

۲ – پول چرک کف دست است
بعضی ها از پول به عنوان “چرک کف دست” یا عامل بدبختی یاد می کنند که هرکسی به دنبالش برود نابود خواهد شد و ارزش های انسانی اش را از دست می دهد. این اشخاص ثروتمندان را شبیه شخصیت کارتونی چون آقای اسکروچ می دانند که چون پولدار شده اند قلبشان سنگی شده است.این درحالی است که بسیاری از ثروتمندان جهان و بسیار از ثروتمندان کشور خودمان در کارهای خیر پیش قدم می باشند و می کوشند دیگران را هم در شادی هایشان شریک کنند.

۳ – پول، حلال همه مشکثروتمندان لات است
پول به حل سریع تر مشکلات کمک می کند چون این امکان را فراهم می کند تا از امکانات بیشتری بهره ببریم اما این که پول همه مشکلات را برطرف می کند یک تصور اشتباه است چون پولدارها هم مشکلات خاص خودشان را دارند.

۴ – پول را روی مرده بگذاری زنده می گردد!
کاری که پول موقع مرگ شما می تواند بکند این است که مراسم باشکوهی برای ختم تان برگزار کند و یک قبر دونبش زیر سایه درختان در یک بخش خوب قبرستان به شما بدهد که البته بیشتر از آن  که به کار شما بیاید به آسایش و حفظ کلاس بازماندگان کمک خواهد کرد!

۵ – هیچ پولداری از راه درست پولدار نشده است!
این هم از آن بهانه هاست که بعضی برای تهمت زدن از آن سود می جویند و برای این که دلشان خنک شود حسابی از پولدارها بد گویی می کنند!

۶ – من گنجشک روزی هستم
درست است که روزی دست خداست اما هیچ تلاشی بی پاسخ نیست و امکان ندارد خداوند در مقابل تلاش هایی که برای کسب روزی حلال می کنید به شما ثروت ندهد.

۷ – قربون بند کیفتم تا پول داری رفیقتم
رفیق واقعی در هر شرایطی در کنار شما می ماند آن که نمانده حتما رفیق نبوده است. پس نگران از دست دادن دوست های واقعی خود نباشید.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.