۷ کشته براثر جاری شدن سیل در بهشهر

فرماندار بهشهر در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر در ساری گفت:بارش شدید باران  از ۴ صبح امروز در روستاهای شهید آباد ، برزو ، زیروان و گرائیل محله و همچنین شهر بهشهر آغاز شد و بر اثر جاری سیل ۷ نفر از هموطنانمان جانشان را از دست دادند .
البرزی با اشاره به اینکه ۳ نفر از افراد یک خانواده به زیر زمین منزلشان پناه بردند و با ورود سیل به زیر زمین جانشان را از دست دادند افزود : خسارت بسیار زیادی به تأسیسات زیر بنایی و واحد های مسکونی و ادارات وارد شده است که با توجه به ادامه بارش شدید باران اولویت با امداد رسانی است .
وی گفت : همه مدارس و دانشگاه های این شهرستان امروز تعطیل است .

با وقوع سیل  از بامداد امروز در این شهر ۱۲۳ امداد گر از شهرهای نکا ، قائمشهر ، جویبار ، ساری ، نور ، آمل ، فریدونکنار ، بهشهر ، چالوس ، تنکابن و رامسر با ۱۶ دستگاه خودروی سبک امدادی ، ۴ دستگاه آمبولانس ۲۸ دستگاه موتور پمپ تخلیه اب  و ۱۴ دستگاه لجن کش  به کمک سیل زدگان شتافتند .
 

همچنین بر اثر بارندگی های بامداد امروز و رانش زمین ۳۰۰ متر راه ارتباطی ۱۲ روستای دهستان چلاو بخش امامزاده عبدالله شهرستان آمل دوباره قطع شد .
بخشدار بخش امامزاده عبدالله شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر ساری گفت :دیروز این راه قطع شده بود که امروز با تلاش مأموران راهداری موقتأ بازگشایی شده بود .
یحیی عسگری پور افزود : برای برقراری راه ارتباطی مطمئن و جایگزینی مسیر رانشی نیروهای راهداری در تلاش اند .
رانش زمین در این منطقه خسارت جانی نداشت .

 

فرماندار ساری  هم  گفت :  بارندگی های بامداد امروز راه ارتباطی چهار روستای چرت ، ورنا ، کارنام و مزده بخش چهاردانگه  را نیز  بست  .
حسین نژاد افزود : در روستای هولار نیز یک مدرسه ، ۸ خانه و شرکت تعاونی این روستا تخریب شد .
او گفت : همه مدرسه های هولار امروز تعطیل است .


فرماندار میاندرود  هم با اشاره به خسارت ۸۰۰ میلیون تومانی  سیل به این شهرستان گفت : خسارت سیل در روستای دارابکلا نیز تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است .
آقای رجبی افزود : پل های ۲ روستای اسرم و جامخانه و زیرگذر جامخانه نیز که مدتی پیش بهره برداری شده بود ، تخریب شد  و خسارت این بخش را به ترتیب ۴۰۰ و ۱۰۰ میلیون تومان  اعلام کرد .
آقای رجبی همچنین با اشاره به آبگرفتگی خیابانهای شهر سورک مرکز این شهرستان و روستای بزمین آباد گفت : دستگاههای مربوط در حال برآورد مقدار خسارت ها هستند .

بارش شدید باران و خسارت های آن در گلستان


در گلستان هم بارش شدید باران که از دیشب آغاز شده موجب خسارت به محصولات کشاورزی و شماری از واحدهای مسکونی و ابنیه های فنی در استان شد.
مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت : بیشترین بارش باران از بندرگز با۱۴۰ میلمیتر گزارش  شده است .
حسام افزود : باران همچنین موجب ریزش کوه و بسته شدن مسیر روستای زیارت به گرگان شد که اکنون این  مسیر بازگشایی شده است .
وی اضافه کرد : بر اثر آتش گرفتن ترانس های برق در شهرستان گرگان ، برق شماری از روستاها و مناطق شهر گرگان قطع شد که اکنون در بسیاری از مناطق ، برق وصل شده است .
آبگرفتگی در ۱۷ روستای شهرستان بندرگز ، دو روستای آزادشهر و در مناطقی از شهرگرگان و گنبدکاووس بیشتر از دیگر مناطق استان است .
وزش شدید باد موجب شکسته شدن ۲۸ درخت در مسیر شهرستان علی آباد کتول و بسته شدن  راه  شد که ماموران راهداری مسیر را پاکسازی کردند.
حسام افزود : خوشبختانه حوادث امروز تلفات جانی نداشت .
گل و لای زیاد به جا مانده از باران شدید دیشب و  امروزهم  سبب تعطیلی تعدادی  مدراس در شهرستان  گرگان شد .
براساس  اعلام فرمانداری  گرگان ، شیفت صبح و  عصر مدرسه ۱۲ اردیبهشت انجیراب  گرگان و مدارس روستاهای  سیاهتلو ، ولیک آباد ، امیر آباد ، نوده ملک ، چهار چنار ، علی آباد کنار شهر ، سعد آباد و محمد آباد این شهرستان تعطیل است .
بارش باران همچنین سبب آبگرفتگی شدید در  دانشگاه علوم پزشکی گلستان و اختلال در رفت و آمد شد .
معاون پشتیبانی و منابع انسانی  دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت  : با ساختن  دیواره ای در مسیر رودخانه نزدیک این دانشگاه ، آب  وارد  این دانشگاه می شود .
آقای اشعاری افزود  : علاوه بر اختلال در رفت و آمد ، آب وارد انبار دارویی دانشگاه نیز شده است.
اشعاری افزود : سازندگان دیواره انحرافی رودخانه را نمی شناسیم و علت کارشان نیز برای ما معلوم نیست .
فرماندار بندرگز نیز از بسته شدن  مسیر جاده بندرگز به بندرترکمن حدفاصل روستای باغو کناره این شهرستان خبر داد و گفت :  ماموران در تلاش برای بارگشایی این مسیر هستند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران گلستان هوای ناپایدار از بعداز ظهر امروز دوباره  فعال می شود و ناپایداری تا فردا ادامه دارد .
حسام با بیان این که وزش باد شدید ، رعد و برق  و بارندگی امروز در سراسر استان وجود دارد گفت : سامانه ناپایدار فردا بیشتر در شرق گلستان فعال است .


 

خسارات بارش باران و وزش باد در گیلان

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز اعلام کرد :  بارش شدید باران و وزش باد به سربندی ۳۰ خانه در شهرهای رشت ، لاهیجان، آستانه اشرفیه و لنگرود خسارت وارد کرد .
قائم مقام امور شهرستان ها شرکت توزیع برق گیلان هم گفت : شکسته شدن سربندی خانه ها و شاخه های درختان موجب پارگی سیم و خسارت ۷۰۰ میلیون ریالی به تاسیسات برق رسانی به ۳۰۰ خانوار شد.
پرویز محمدی نژاد افزود: هم اکنون برق ۳۰۰ خانوار شهرستان های رشت ،لاهیجان ، آستانه اشرفیه و لنگرود قطع است و ۳۶ مامور برق در قالب ۱۲ گروه تلاش می کنند تا عصر امروز برق این خانوارها را وصل کنند .
هواشناسی گیلان سرعت باد در این ۴ شهرستان را ۶۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد .
بارش باران دست کم تا فردا در گیلان ادامه دارد.

 

 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.