۷۷۸ دستگاه خودرو دودزا در البرز توقیف شد

۲۱فروردین۱۳،

۷۷۸ دستگاه خودرو دودزا در البرز توقیف شد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: در سال قبل ،۷۷۸ دستگاه خودرو دودزا در این استان توقیف شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل ازایرنا،  سرهنگ حبیب کمالوند افزود: دراجرای این طرح ۲۹هزارو ۵۵۶ راننده متخلف نیز اعمال قانون شدند.

وی اضافه کرد: از مجموع این تعداد خودرو، سه هزارو ۸۸۶ دستگاه سواری ، ۶۲۲دستگاه موتورسیکلت و شش هزارو ۶۷۰ دستگاه کامیون دودزا بودند.

کمالوند خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح برای مالکان ۱۸هزارو ۴۰۶ دستگاه خودرو نیز به سبب نداشتن معاینه فنی برگه جریمه صادر شد.

وی گفت : طی این مدت پرونده ۶۴ وسیله نقلیه دودزا دراین استان به مراجع قضایی ارجاع شد.

کمالوند یادآورشد: اکنون یازده مرکز معاینه فنی در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ ، سه مرکز درنظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: طبق قانون،حرکت وسایط نقلیه دودزا اعم از خودرو و موتورسیکلت ممنوع بوده و این خودروها به پارکینگ منتقل می شوند.

وی یادآور شد: با توجه به غلظت آلاینده ها در بعضی شهرهای بزرگ کشور از جمله کرج ،طرح برخورد قانونی با صاحبان خودروهای دودزا در استان البرز همچنان ادامه می یابد.

رییس پلیس راهور استان البرز گفت: پس از توقیف خودروهای دودزا، صاحبان آنها باید در کمترین زمان به رفع آلایندگی خودرو اقدام کنند.

چهارشنبه ۲۱ فروردین   ۱۲:۱۹

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.