۹۱اثر در دبیرخانه سومین جشنواره منطقه ای نمایشنامه خوانی وتار ثبت شد

‘امین مرادی’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از بازبینی این تعداد اثر ارسال شده, ۹ اثر جهت حضور در بخش پایانی جشنواره معرفی می شوند.

وی اظهار داشت: از میان این آثار، ۱۹ اثر از همدان، آذربایجان شرقی و غربی هر کدام پنج اثر، هفت اثر از اردبیل، پنج اثر از خوزستان و۲۰ اثر از کردستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

به گفته وی استان کرمانشاه با ارسال ۳۰ اثر بیشترین و استان های ایلام و لرستان بدون ارسال هیچ اثری کمترین تعداد آثار را به خود اختصاص داده اند.

سرپرست حوزه هنری کردستان گفت: سومین جشنواره منطقه ای نمایشنامه خوانی و تار خردادماه جاری با حضور استان های ایلام، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی، لرستان، همدان، خوزستان، اردبیل و کردستان در سنندج برگزار می شود.

وی اظهار داشت: این جشنواره به منظور تعامل و برقراری مستمر ارتباط گروه های هنری استان کردستان با گروه های هنری استان های غرب کشور و همچنین با توجه به برگزاری موفقیت آمیز دو دوره قبلی در سنندج برگزار خواهد شد.

مرادی هدف از برگزاری این جشنواره را تحکیم جنبه های مستقل هنر نمایشنامه خوانی و در عین حال تقویت بنیان های فرهنگی تئاتر غرب کشور و معرفی و ارزیابی توانایی هنرمندان در قالب فن بیان عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: نتیجه بازخوانی آثار ارسال شده و راه یافتگان بخش پایانی ۱۰ خرداد ماه اعلام شده است و راه یافتگان به بخش نهایی جشنواره نیز ۳۰ و ۳۱ خرداد ماه جاری به اجرای نمایشنامه خوانی می پردازند.

ک/۳ /۷۳۴۸/۵۷۰/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۸۵۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.