۹۱ درصد بازار گوشی‌های آمریکا در انحصار اندروید و آیفون

۱۶اردیبهشت،

 

گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید و مدل‌های مختلف آیفون در مجموع ۹۱ درصد بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا را در دست دارند.
 
شرکت اپل بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در آمریکا محسوب می‌شود و ۳۹ درصد از بازار این کشور را در اختیار دارد اما این طور که مرکز تحقیقاتی comScore اعلام کرده است، اندروید گوگل هم محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی در آمریکا است و ۵۲ درصد بازار سیستم‌های عامل موبایلی در این کشور را در اختیار گرفته است.
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، آمارهای تازه نشان می‌دهد که در مجموع ۱۳۶٫۷ میلیون آمریکایی هم‌اکنون دارای گوشی هوشمند می باشند که این رقم نشان می‌دهد ۵۸ درصد مشترکان تلفن‌همراه در این کشور گوشی هوشمند دارند. این رقم نسبت به ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند بین مردم آمریکا در دسامبر ۲۰۱۲ رشد ۲٫۷ را نشان می‌دهد.
 
شرکت سامسونگ پس از اپل دومین تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند در آمریکا محسوب می‌ّود و ۲۱٫۷ درصد از این بازار را به خود اختصاص داده است که پس از آن شرکت HTC با ۹ درصد، موتورولا با ۸٫۵ درصد و ال‌جی با ۶٫۸ درصد قرار دارند.
 
اندروید گوگل به عنوان محبوب‌ترین پلتفورم موبایلی ۵۲ درصد بازار آمریکا را در اختیار گرفته است و سیستم‌عامل iOS اپل هم با ۳۹ درصد در رتبه دوم این لیست جای دارد.
 
بلک‌بری سومین سیستم‌عامل محبوب موبایلی در آمریکا محسوب می‌شود و ۵٫۲ درصد از این بازار را در اختیار گرفته و پس از آن هم ویندوز مایکروسافت با ۳ درصد و سیمبین با ۰٫۵ درصد جای گرفته‌اند.
 
این طور که آمار و ارقام نشان می‌دهد، گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید و مدل‌های مختلف گوشی هوشمند آیفون در مجموع ۹۱ درصد بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا را در دست دارند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.