۹۶۲ مدال در المپیک سی‌ام توزیع شد

  سی‎امین دوره بازی‏های المپیک تابستانی در حالی یکشنبه شب در لندن به پایان رسید که از مجموع ۲۰۴ کشور شرکت کننده در این رقابت‎ها ورزشکاران ۸۵ کشور موفق به کسب مدال شدند و نام کشور خود را در جدول توزیع مدال‌ها ثبت کردند.

در جریان ۱۷ روز برگزاری بازی‎های المپیک لندن،  ۹۶۲ مدال میان ورزشکاران کشورهای شرکت کننده توزیع شد. در میان ۳۰۲ مدال طلا، ۳۰۴ مدال نقره و ۳۵۶ مدال برنزی که در طول این بازی‎ها توزیع شد، کاروان ورزش آمریکا نسبت به دیگر کشورها صاحب تعداد مدال‎های بیشتری شد و در نهایت هم به عنوان قهرمانی رسید.

این در حالی است که در هفته نخست بازی‏های المپیک، چین صدرنشین مطلق جدول توزیع مدال‏ها بود. رقابت چین و آمریکا در هفته دوم خیلی نزدیک‎تر دنبال شد طوری که بارها جایگاه دو کشور در رده‎های اول و دوم جدول توزیع مدال‎ها تغییر کرد اما در نهایت این آمریکا بود که با ۴۶ مدال طلا، ۲۹ نقره و ۲۹ برنز قهرمان المپیک سی‎ام شد.

در جدول کامل توزیع مدال‌های سی‎امین دوره بازی‎های المپیک (اینجا) بعد از آمریکا و چین که در رده‎های اول و دوم هستند، بریتانیای میزبان با مجموع ۶۵ مدال در رده سوم قرار گرفته است. روسیه، کره جنوبی، آلمان، فرانسه، ایتالیا، مجارستان و استرالیا هم تیم‎های چهارم تا دهم هستند.

همچنین از میان ۸۵ کشور مدال‌آور در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن، ورزشکاران ۵۴ کشور صاحب مدال طلا شدند اما دست ورزشکاران دیگر کشورها از خوش رنگ‌ترین مدال المپیک کوتاه ماند.

در جدول توزیع مدال‎های بازی‏های المپیک لندن، کاروان ورزش ایران با چهار مدال طلا، پنج نقره و سه برنز در رده هفدهم قرار دارد و بعد از چین، کره جنوبی، ژاپن و قزاقستان پنجمین کشور آسیایی به حساب می‎آید.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.