B50 ؛ فولکس واگن بسترون

B50 ؛ فولکس واگن بسترون

عصرخودرو : شرکت خوروسازی فاو یک شرکت دولتی است که کار خود را از سال ۱۹۵۳ در چانگچون چین آغاز کرد .

، این شرکت ، خودرو ؛ اتوبوس ؛ کامیون‌های سبک ؛ متوسط و سنگین و قطعات خودرو تولید می کند . فاو در سال ۱۹۵۸، به عنوان بزرگترین سازنده بومی خودروهای مسافری چین شناخته شد . در سال ۲۰۰۹، این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده ماشین آلات و دومین شرکت بزرگ خودروسازی چین برگزیده شد .
بسترون که یکی از زیرمجموعه های این خودروسازی است در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و با تولید محصولاتی مبتنی بر خودروهای قدیمی مزدا، توجه طبقه متوسط مصرف کنندگان چینی را به خود جلب کرد .
سدان B50 دومین محصول شرکت بسترون بعد از B70 ، در سال ۲۰۰۹ عرضه شد . نسخه مفهومی این محصول در نمایشگاه خودرو پکن سال ۲۰۰۸ به نمایش درآمد . مدل تولید شده این خودرو نیز در نمایشگاه ۲۰۰۹ به B70 ملحق شد و در ماه می همان سال با قیمت ۱۶۰۰۰ دلار به فروش رسید .
B50 بسترون که King B50 نیز نامیده می شود بر اساس پلتفرم مزدا ۶ با شاسی اصلاح شده و مجهز به یک موتور ۴ سیلندر بنزینی ۱٫۶ لیتری SOHC با ۸ سوپاپ و قدرت ۱۰۲ اسب بخار مجهز به دنده دستی و اتوماتیک ، تولید شده است . B50 با موتور بنزینی ۲ لیتری نیز ارائه شده است . باقی قطعات این خودرو از محصولات فولکس واگن جتا است به گونه ای که در چین به فولکس واگن بسترون نیز مشهور شده است .
مصرف متوسط سوخت B50 ، ۷٫۵ لیتر برای نوع گیربکس دستی و ۸٫۲ لیتر برای نوع گیربکس اتوماتیک است . نکته جالب توجه این است که خودرو مذکور استاندارد آلایندگی یورو چهار را کسب نکرده است .
B50 دارای ۴ کیسه هوا مخصوص راننده و مسافر جلو و کناره ها است . موتور الکتریکی ضد سرقت ، قفل مرکزی ، ورودی بدون کلید ، ترمز ABS و EBD ، سان روف ، فرمان چرم با تنظیم شیب ، کروز کنترل ، سنسور پارک ، صفحه نمایش کامپیوتری ترافیک ، صندلی الکتریکی با قابلیت تنظیم ارتفاع ، پخش کننده CD و MP3 با ۶ بلندگو ، سیستم تهریه مطبوع اتوماتیک ، لامپ های مه شکن جلو و …. از دیگر امکانات این خودرو هستند .
در سال ۲۰۱۱ اولین فیس لیفت B50 که از لحاظ مکانیکی کاملاً متکی به مزدا ۶ و جتا است و اولین تلاش شرکت فاو برای هدف قرار دادن متقاضیان خودروهای لوکس با ظاهر و تجهیزاتش می باشد ، با تغییراتی در چراغها، جلوپنجره و لوگوی خودرو ارائه شد .
در ادامه هجوم خودروهای چینی به بازار ایران برای تسخیرش در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، گروه خودروسازی بهمن نیز دست به کار شد تا از مهرماه امسال مونتاژ این خودرو را در کشورمان آغاز کند .
این خودرو که در چین با قیمتی بین ۹۲ تا ۱۲۵ هزار یوان (۱۴ تا ۱۹ هزار دلار) به فروش می رسد ، در ایران در دو مدل گیربکس ۵ سرعته دستی با قیمتی حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون و ۶ سرعته دنده اتومات با قیمتی بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان عرضه خواهد شد .

سه شنبه ۲۰ تیر   ۸:۳۲


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.