BBC:تنها گزینه ما نیز شرکت در انتخابات است!

وبگردی ۲۰:۳۰: در ابتدای این برنامه جمشید اسدی استاد دانشگاه و عضو اپوزیسیون ،اظهار داشت : در اوایل انقلاب با حضور شخصیتی به نام امام شیفته گی بین مردم و وی حاصل شد که باعث پیروزی انقلاب اسلامی گردید.
اسدی ادامه داد: دموکرات قرار نیست بقیه را بفهمد ، زیرا که یک دموکرات نمی تواند همه را بفهمد ! این تعریف وی باعث شد لحظاتی نظم جلسه با اعتراض بقیه حاضرین به هم بریزد.
وی در انتها با اعتراف به قدرت جمهوری اسلامی گفت : نظام جمهوری اسلامی از عواملی که می تواند قدرت خودش را به اپوزیسیون تحمیل کند هنوز برخوردار است!
هوشنگ امیر احمدی ضدانقلاب تابلودار مقیم آمریکا اما نظر کاملا متفاوتی داشت . وی گفت : مخالفین حکومت درک بسیار اشتباهی از انقلاب اسلامی ایران داشته اند. این انقلاب یکی از مردمی ترین انقلاب های تاریخ است و در بین چهار انقلاب برتر دنیا قرار دارد .
امیر احمدی که به دلال برخی رابطه ها در بین ضد انقلاب معروف است افزود : این انقلاب بومی بود ، قبل از همه چیز اسلامی بود ، مردمی بود و خواستهای عمیقی داشت. ایدولوژی آن با مردم غریب نبود و ما اشتباه کردیم.از روز اول که با آن برخورد کردیم و عظمت این انقلاب و مردم را نفهمیدیم. هیچ انقلابی در ظرف سی سال یا چهل سال از بین نرفته و جالب است که افراد لوس انجلس نشین میخواستند شش ماهه آنرا سرنگون کنند. این انقلاب هم امکان ندارد بشود تغییرش داد.
این استاد دانشگاه راتگرز امریکا افزود : ما جز منفی گرایی کاری نکردیم و هیچ پیام مثبتی برای مردم ایران نداشتیم . مردم ایران که مثل من خارج از کشور نیستند که همش بگویند لنگش کن ! مسکن مهر واقعا پروژه مهمی است و ایجاد شرایط بهتر برای فقرا درست کرده است و این پروژه یکی از پروژه های کم نظیردر جهان است و بهداشت هم همینطور.
وی با تقبیح تحریم انتخابات توسط بخشی از اپوزیسیون اظهار داشت : واقعیت اینست که امروز که اینجا نشسته ایم چهار گزینه پیش پای ملت ایران نیست : وضع موجود ادامه پیدا کند که ممکن نیست ! گزینه دوم انقلاب جدیدی شود که اگر این اتفاق بیفتد فاجعه ای اتفاق می افتد. سوم :دخالت بیگانگان و جنگ .اما بهترین گزینه از نظر من انتخابات و اصلاحات در چهارچوب قانونی است . از تحریم چه عایدی بدست می آورید؟ این شوکی که از رای دادن اقای خاتمی ایجاد شده بود خیلی عجیب بود ! اقای خاتمی برای این نظام است و درون نظام با همه دعواهایی که می کنند روی نظام در یک خط هستند و جمهوری اسلامی را می خواهند.
امروز مردم ایران انقلاب دوباره نمی خواهند بلکه اصلاحات در چهارچوب همان جمهوری اسلامی را میخواهند ! این گفته وی باعث بهم ریختن جلسه شد .
امیراحمدی با انتقاد به نشست اپوزیسیون در استهکلم گفت: اینها چند روز رفنتد به سرو کله هم زدند تا بالاخره به نتیجه برسند که باید انتخابات آزاد برگزار شود ! واقعا زحمت کشیدند !
امیراحمدی درانتها با ناامیدی از عملکرد ضد انقلاب اظهار داشت : طبقه خواهان دگرگونی یا سقوط جمهوری اسلامی چندان اقشار دیگر را نمی فهمد !

 

باشگاه خبرنگاران

اخبار اخبار جذاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.