Hennessey VR1200 Cadillac CTS-V

به گزارش دنیای خودرو ، این محصول جدید بر اساس کادیلاک CTS-V ساخته شده اما از این کوپه اصیل آمریکایی جز ظاهر پرابهتش که آن‌هم دستخوش تغییراتی گشته چیز زیادی باقی نمانده است که نشان از یک کوپه قدرتمند داشته باشد؛ بلکه تصویری ارایه می‌کند که برای بوگاتی‌ها نیز خط و نشان می‌کشد! خط نشان کشیدن هنسی برای بوگاتی یک شوخی نیست و آقای جان هنسی به پشتوانه ۱۲۲۶ اسب بخار قدرتی که مهندسین شرکتش از پیشرانه ۷ لیتری هشت سیلندر آلومینیومی جنرال موتورز بیرون کشیده‌اند اعلام کرده که حتی بوگاتی گالیبیر ( که هنوز معرفی نشده است ) نیز نخواهد توانست به آن دست یابد.
از ۱۲۲۶ اسب بخار قدرت تولیدی پیشرانه تنها ۱۰۶۶ اسب بخار آن به چرخ‌های عقب می‌رسند و با سطح جاده اصطکاک ایجاد می‌کنند؛ اما همین میزان قدرت در کنار ۱۵۰۰ نیوتون‌متر گشتاوری که البته از آن‌ها هم ۱۳۰۷ نیوتون‌مترشان به چرخ‌های عقب می‌رسد؛ می‌توانند این کوپه چموش را ظرف تنها ۲٫۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسانند و باعث شوند تا راننده در نهایت تندی ۳۸۹ کیلومتر بر ساعت را نیز دریابد. زمان طی مسافت ۴۰۰ متر هم در ۱۰٫۲ ثانیه است که در انتهای آن VR200 به سرعت ۲۲۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
در ظاهر هم قطعات کربنی برای ساخت بادشکن‌ها و بالچه‌های جلو و عقب به کار گرفته شده‌اند که علاوه بر بخشیدن ظاهری مخوف و پرابهت به خودرو؛ در بهبود آیرودینامیک آن نیز نقشی موثر دارند. این قطعات فیبرکربنی در کنار رینگ‌های ۲۰ اینچی و لاستیک‌های به ابعاد ۲۷۵ در جلو و ۳۴۵ در عقب؛ هنسی VR200 را به یکی از مجذوب‌کننده ترین خودروهای تیون شده تبدیل می‌کند؛ خودرویی که کابینش هم به لطف به کارگیری چرم مرغوب و همین‌طور چرم ساخت آلکانترا ( برای پشت‌سری‌ها ) حال و هوای تازه‌ای پیدا کرده است.
هنسی اعلام کرده که تنها قصد ساخت ۱۲ دستگاه از این هیولاهای سیاه‌ رنگ را دارد بنابراین نباید توقع داشت که به این راحتی‌ها بتوان مالک یکی از آن‌ها شد. البته چنان‌چه علاقه‌مند باشید همراه با خانواده‌ خود لذت رانندگی این موشک زمین به زمین را بچشید بزودی می‌توانید از گونه‌های سدان و استیشن واگنی که به این پکیج مجهز شده‌اند هم استفاده کنید!

منبع : پرشین خودرو


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.