Keyboard Shortcuts Manager نرم ‌افزاری برای ایجاد و تنظیم کلیدهای میانبر

وظیفه‌ی اصلی کلیدخای میانبر در ویندوز این است که کارهایی که می‌توان با موس و کیبورد انجام داد، ساده‌تر شود. مثلاً باز کردن یک پنجره، منو یا یک پنل تنظیمات در حالت عادی نیاز به چند بار کلیک کردن دارد اما همین کار را می‌توان با فشار دادن همزمان چند کلید انجام داد. همان‌طور که می‌دانید در سیستم عامل ویندوز برخی کلیدهای میانبر (یا شرت‌کات) به صورت پیش‌فرض تعریف شده است. به عنوان مثال Ctrl+C برای کپی کردن استفاده می‌شود، Win+D دساتاپ را نشان می‌دهد و به همین ترتیب کلید‌های ترکیبی دیگری داریم. اما برخی نرم‌افزارهای اضافی هم وجود دارد که به کمک آنها می‌توان کلیدهای میانبر جدیدی برای اجرای نرم‌افزارها ایجاد کرد.

قبلاً لیستی از ۳۰ کلید میانبر در اینجا گردآوری شده، نرم‌افزاری به نام KeyRocket نیز در هنگام کار با انواع نرم‌افزارها، کلیدهای میانبری را به شما توصیه می‌کند. نرم‌افزار دیگر KeyboardExt است که برای اجرای نرم‌افزارها و خیلی کارهای دیگر در ویندوز از طریق کلیدهای میانبر، کاربرد دارد. اما اگر این نرم‌افزار برای کارهای ساده‌ی شما پیچیده به نظر می‌رسد، از Keyboard Shortcuts Manager استفاده کنید. این نرم‌افزار ویندوزی به شما اجازه می‌دهد که کلیدهای میانبری برای انجام کارهای سیستمی، باز کردن پنجره‌ها و لینک‌های مختلف، ایجاد کنید و یا آنها را ویرایش نمائید.

در زمان نصب نرم‌افزار، مطمئن شوید که تیک گزینه‌ی نصب نوار ابزار Babylon را برداشته‌اید، چرا که احتمالاً این نوار ابزار را لازم ندارید.

واسط اصلی نرم‌افزار Keyboard Shortcuts Manager واقعاً ساده است. دو تب به نام‌های Hotkey View (نمایش کلیدهای میانبر) و Options (انتخاب‌ها) در آن دیده می‌شود. تب نمایش کلیدهای میانبر شامل یک لیست کامل از کلیدهای میانبری است که به صورت پیش‌فرض اضافه شده و تب انتخاب‌ها برای اضافه کردن کلیدهای میانبر جدید به لیست کلیدهای میانبر، کاربرد دارد. وقتی کلید میانبری جدیدی اضافه می‌شود، توضیحات آن، کلیدهای میانبری که برای آن انتخاب کرده‌اید، مقصد (در صورتی که کلید میانبر به یک پوشه یا لینک اشاره کند)، نوع اجرا و حالت فعال بودن یا نبودن آن، نمایش داده می‌شود. به راحتی می‌توانید یک کلید میانبر را نافعال کنید، نیازی به حذف آن نیست، تنها باید تیک گزینه‌ی روبروی آن در ستون Enabled را بردارید. در تب Options گزینه‌هایی برای انتخاب نوع اجرای نرم‌افزار و نمایش آیکون آن در سینی ویندوز (منظور از Windows Tray بخش سمت راست نوار taskbar است که تاریخ و زمان و آیکون نرم‌افزارها در آن نمایش داده می‌شود) وجود دارد. بخش پایینی واسط نرم‌افزار نیز شامل دکمه‌هایی برای اضافه کردن، ویرایش، حذف، حذف همه، حرکت به بالا و پایین، است.

وقتی روی دکمه‌ی Add کلیک کنید، یک دایلاگ باکس برای اضافه کردن کلید میانبر جدید نمایش داده می‌شود. به کمک آن می‌توانید کلید میانبر دلخواه خود را انتخاب کنید، یک عمل از لیست کشویی انتخاب کرده و لینکی که شاید نرم‌افزار موردنظر باید باز کند را وارد کنید. نوع اجرا به صورت معمولی، مخفی، کوچک شده و بزرگ (minimize یا maximize) نیز قابل تنظیم است.

 

نرم‌افزار Keyboard Shortcuts Manager روی نسخه‌های ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی ویندوز XP، Vista و Windows 7 و ۸، به درستی نصب و اجرا می‌شود.

برای دانلود به اینجا مراجعه نمائید.

منبع: addictivetips

مطالب مرتبط

  • معرفی Types: یک نرم افزار عالی برای کار با پسوندهای مختلف در ویندوز
  • تبدیل iDevice ها به موس و کیبورد کنترل از راه دور ( ویندوز و مک )
  • کلیدهای میانبر در سرویس‌های ایمیل Outlook، Gmail و Yahoo
  • بررسی کامل آفیس ۲۰۲۴ به صورت تصویری
  • بالاخره Windows هم میتواند فرمت RAW یا عکس های دوربین های حرفه ای را باز کند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.