Notepad را تبدیل به منشی خود کنید +دستورالعمل

۱۶م اسفند ،

اگر قصد دارید یک سیستم ثبت وقایع یا حتی یک دفترچه یادداشت روزانه با ذکر زمان داشته باشید، Notepad می‌تواند بسیار کارآمد باشد؛ به شرطی که از برخی از رازهای آن با خبر باشید.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران:

تفاوت یک کاربر حرفه‌ای رایانه با کاربران معمولی، دانستن جزئیات و ترفندهایی است که می‌تواند او را در انجام کارهایش جلو بیندازد. در واقع علوم مرتبط با رایانه به قدری وسعت و شاخه‌های مختلف دارد که هیچ کس در تمامی رشته‌های آن سررشته ندارد اما کافی است در یک زمینه و تنها همان زمینه به مهارت کافی دست یابید تا به یک کاربر حرفه‌ای تبدیل شوید.

خوب است بدانید بسیاری از ابزارهای معمولی و دم دستی توانایی‌هایی دارند که می‌توانند بسیار کار راه‌انداز باشند اما از آن‌جا که گمان نمی‌کنیم که راه‌حل‌ها در ابزارهای ساده گنجانده شده باشد، هیچ‌گاه از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم و بنابراین از آن‌ها بی‌اطلاع هستیم.

این موضوع زمانی قابل توجه می گردد که در کارهای مهمی مانند نوشتـن پروژه پایان‌نامـه‌، مجبـور باشید اطلاعاتـی را در یک فایل متنـی ذخیره کنـید؛ در حالی که درج دقیق زمان از اهمیت خاصی برخوردار است.

در آن زمان مجبور می شوید با افزودن کلاس‌های مختلف به برنامه، شرایط درج زمان را در برنامه ایجاد کنید، در حالی که اگر آن زمان می‌دانستید خود فایل متنی ساده .txt این توانایی را دارد، کار بسیار ساده‌تر انجام می‌شد.

اگر قصد دارید یک سیستم ثبت وقایع یا حتی یک دفترچه یادداشت روزانه با ذکر زمان داشته باشید، Notepad می‌تواند بسیار کارآمد باشد؛ به شرطی که از برخی از رازهای آن با خبر باشید.

به عنوان نمونه در سیستم‌های ثبت وقایع، Notepad می‌تواند زمان درج هر رشته متنی را در پس متن وارد شده ذخیره کند، بی‌آنکه شما هیچ نقشی در آن داشته باشید. برای این کار کافی است عبارت .LOG را در اولین خط از فایل متنی خود ذخیره کنید.

حال برنامه Notepad را ببندید و دوباره فایل را باز کنید. عبارتی در انتهای متن اضافه کنید و برنامه را ببندید. با باز کردن مجدد فایل در می‌یابید زمان ذخیره متن قبلی در انتهای رشته‌ای که آخرین بار به فایل اضافه کرده‌اید، در انتهای فایل افزوده شده است.

این قابلیت ساده می‌تواند کارآیی‌های بسیاری در برنامه‌نویسی‌ها و سیستم ثبت وقایع برنامه‌ها داشته باشد.

البته این تنها رازی نیست که در Notepad پنهان شده است. با کمی تحقیق دربارهٔ برنامه‌های دم دستی و کوچک، می‌توانید نمونه‌های زیادی از این نوع ترفند‌ها را یافته و به یک کاربر حرفه‌ای تبدیل شوید.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.