Pro_ceed؛ کوچولوی اخمو کیا با چهره‌ای متفاوت

اتوآنلاین : در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس کیا تصاویری از سومین عضو خانواده Ceed را منتشر کرد.

به گزارش «اتوآنلاین» پس از گونه هاچ‌بک پنج در و استیشن واگن این بار نوبت هاچ‌بکی اسپرت‌تر و با چهره‌ای جوان پسند‌تر است تا مشتریان بیشتری را به سمت این برند کره‌ای جذب کند.
Pro_ceed نام این عضو جدید است. طرح بدنه سه‌در اولین تمایز جدی آن با ceed های معمولی است. فرم و شیب سقف نیز دستخوش تغییراتی گشته که نیمرخ آن را هجومی‌تر و کشیده‌تر از مدل‌های عادی نشان می‌دهد. در نمای جلو فرم چراغ‌ها و آرایش لامپ‌های درون آن مورد بازنگری قرار گرفته تا در کنار قطعات کرومی که مابین آن و جلوپنجره اضافه شده اند؛ چهره‌ای یکدست‌تر و متفاوت‌تر حاصل شود. اما در قسمت عقب چراغ‌ها دچار تغییرات جدی‌تری شده‌اند و به جای فرمی لبه‌دار قبلی؛ فرمی کلیوی و یکدست پیدا کرده‌اند که در کنار استفاده از رنگ قرمز براق و آرایش ساده‌تر لامپ‌ها؛ جذابیت بیشتری را به این بخش از ceed می‌بخشند.
اگرچه ماهیت طرح pro_ceed با گونه پنج‌در یکسان است و از لحاظ ساختاری تفاوت‌های چندانی میان این دو دیده نمی‌شود؛ اما تغییرات کلیدی و هوشمندانه‌ای که در بخش‌هایی نظیر چراغ‌های جلو و عقب، تعداد درها و نیمرخ خودرو و همین‌طور در قطعاتی نظیر مه‌شکن‌های عقب و زیرسپری‌های جلو و عقب صورت گرفته است باعث شده تا pro_ceed شخصیتی متمایز و خاص به دست آورد که صد البته جذاب‌تر از شخصیت قبلی‌اش است.
پیشرانه‌های در نظر گرفته شده نیز همان‌هایی هستند که برای انواع هاچ‌بک پنج‌در و استیشن واگن به کار گرفته می‌شدند. دو پیشرانه دیزلی و دو پیشرانه دیزلی محدوده قدرتی بین ۹۰ تا ۱۳۵ اسب بخار تولید می کنند که pro_ceed را در زمره هاچ‌بک‌های اسپرت کوچک قرار می‌دهند. البته گفته می‌شود در آینده کیا یک پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری توربوشارژردار را نیز برای این کوچولوی اخمو در نظر خواهد گرفت که احتمالا بین ۲۲۳ تا ۲۳۳ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد.
به نظر می‌رسد کیا فروش این خودرو را از بهار ۲۰۲۴ در بازار انگلستان آغاز کند.

910627-12-1
910627-12-2
910627-12-3
910627-12-4
910627-12-7
910627-12-8
b1
b2

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.