راجع به سفر به استانبول با تور استانبول بیشتر بدانیم

استانبول

استانبول (Istanbul) بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است که با مساجد باشکوه و زیبا، هتل‌های لوکس و جاذبه‌های متعدد تاریخی و دیدنی، پذیرای گردشگران است.
استانبول در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگه بسفر در تور استانبول دو قاره آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و به عبارتی استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است.
به گزارش سفر باتو ، این کلان‌شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌ است. همچنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به‌شمار می‌رود. اکثریت قریب به اتفاق مردم در سراسر ترکیه و در استانبول، مسلمان، و به‌طور خاص اهل سنت هستند. جمعیت این شهر طبق آمار سال ۲۰۱۷ معادل ۱۵,۰۲۹,۲۳۱ بوده است.
استانبول به خاطر موقعیت مکانی، در نواحی آب و هوایی متفاوتی قرار دارد و دارای چندین خرد اقلیم است. آب و هوای مدیترانه‌ای، آب و هوای گرمسیری مرطوب و آب و هوای اقیانوسی در بخش‌های مختلف شهر مشاهده می‌شود. جولای گرم‌ترین ماه سال است و میانگین دمای هوا به ۲۴ درجه می‌رسد. فوریه با میانگین دمای ۶ درجه، سردترین ماه سال است. استانبول و ترکیه‌ی اروپایی، تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد همراه با بارش برف دارد. بهار و پاییز یعنی از آوریل تا مه و از سپتامبر تا اواسط نوامبر، بهترین زمان سفر به استانبول است زمانی که دمای هوا مطبوع و آسمان صاف است.

هزینه های سفر به صورت کلی

هزینه زندگی در شهر استانبول ترکیه ۲۰درصد بالاتر از ایران است. واحد پول این کشور لیر است، لازم به ذکر است تمامی قیمت های ذکر شده در این مطلب ۹ بهمن ۱۳۹۶ می باشد و قیمت لیر در این تاریخ ۱۲۸۰ تومان بوده است.
هزینه اقامت در استانبول
همیشه هزینه اقامت یکی از مهمترین هزینه های در سفر می باشد. به خصوص در شهری مثل استانبول که جز پر بازدیدترین شهرهای ترکیه است برای همین تخفیف های ویژه گاهی هتل های برای با رقبای خود در این شهر می گذارند، بنابراین سایت های رزرو هتل و گردشگری را قبل از سفر خود چک کنید که از تخفیف ها مطلع باشید. همچنین ما در مطلب راهنمای سفر به استانبول چند هتل را به شما معرفی می کنیم که شما بنابر بودجه خود آنها را مد نظرتان داشته باشید.
نکاتی برای رزرو هتل در استانبول
برای انتخاب هتل در شهر استانبول و تور لحظه آخری استانبول باید توجه داشته باشید که اکثر هتل های این شهر در دو ناحیه بی اوغلو و فاتح قرار گرفته اند و دلیل آن وجود جاذبه ها و مراکز خریدی است که در آن محدود وجود دارد.
اگر تصمیم گرفتید که در منطقه بی اوغلو (تکسیم) هتل بگیرید، در نزدیکی خیابان استقلال، میدان تکسیم، برج گالاتا و اسکله کاباتاش خواهید بود. اگر در منطقه فاتح (سلطان احمد) هتل بگیرید در نزدیکی موزه ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، مسجد احمد سلطان، آب انبار بازیلیکا سیسترن، بازار بزرگ و اسکله امینونو خواهید بود.
اگرچه رزرو هتل در مرکز شهر و نزدیک بودن به جاذبه ها و مراکز خرید می تواند شرایط ایده آلی را برایتان به وجود بیاورد اما این نکته را هم توجه داشته باشید که هزینه اقامت در آن ها به نسبت هتلی که از مرکز شهر دور باشد بیشتر است.

دانستنی های کاربردی استانبول

برخی از ویژگی ها و دانستنی های مردم استانبول عبارت اند از:
جمعیت شهر استانبول: ۱۵.۰۳ میلیون نفر در سال ۲۰۱۷
اختلاف ساعت با تهران: ۳۰ دقیقه جلوتر
سطح قیمت: مشابه تهران، در برخی موارد گران تر و در برخی موارد ارزان تر
پول رایج: لیر ترکی (TRY)، هر ۱ لیر ترکیه (معادل ۲,۰۲۰ تومان)
زبان رسمی: ترکی
سوغات شهر: قهوه، ترشی، ادویه، شیرینی پسته‌ای، باقلوا و راحت القلوم، قهوه جوش، پوشاک، سس گوجه فرنگی و فلفل، لوازم آشپزخانه دست‌ساز
وضعیت بهداشتی: آب و غذای استانبول از لحاظ بهداشتی وضعیت بسیار قابل قبولی دارد و کمتر گزارشی مبنی بر بیماری‌ ناشی از غذا ثبت شده است. با این حال برای تضمین سلامتی خود، به هنگام خرید از غذاهای خیابانی، غذاهای تازه و داغ را انتخاب کنید. آب در شبکه استانبول جهت استفاده مناسب نیست و توصیه نمی‌شود. البته بطری های آب معدنی ارزان است و از هر جایی به راحتی می توانید تهیه کنید.
موقعیت اقتصادی: استانبول مرکز صنعتی ترکیه است و تولید عمده محصولاتی مانند: کتان، میوه، روغن زیتون، ابریشم و تنباکو بر عهده استانبول و شهرهای اطراف آن است. همچنین در تولید محصولات مهم صنعتی چون: صنایع مواد غذایی، منسوجات، محصولات کاغذی و … نقش پررنگی دارد. البته جدا از تولیدات، صنعت گردشگری شهر استانبول اقتصاد این شهر را به طرز چشمگیری رونق بخشیده است.

بهترین فصل سفر به استانبول

شهر استانبول در نیم کره شمالی و در نزدیکی دریای مرمره واقع شده است و در نتیجه تحت تاثیر اقلیم های متنوعی چون اقیانوسی، مدیترانه ای و نیمه استوایی و شرجی قرار می گیرد. آب و هوای این شهر تور ارزان استانبول در هر فصل به شرح زیر است:
بهار: استانبول در این زمان روزها گرم‌تر می‌شود و شب‌ها خنکایی ملایم و دوست داشتنی دارد و گهگاهی باران نرم بهاری نیز می‌بارد. در این فصل، شهر استانبول را رنگین تر و زنده تر از هر زمان دیگری خواهید یافت. میانگین دمای روزها میان ۱۸ تا ۲۷ درجه سانتیگراد است.
تابستان: روزهای تابستانی استانبول گرم و مرطوب است. گرچه اغلب ساکنان شهر برای فرار از دست گرما به جزایر نزدیک و سواحل روی می‌آورند، اغلب گردشگران تابستان را برای سفر به استانبول انتخاب می‌کنند. بنابراین در اغلب مکان‌های دیدنی، با حجم زیادی از آدم و صف‌های طولانی رو به رو خواهید شد. میانگین دمای تابستان در استانبول میان ۲۸ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است. بهترین قسمت سفر تابستانی به استانبول، وضعیت مطلوب کروزهای بسفر و گردش با کشتی‌هاست.
پاییز: دمای هوا در فصل طلایی برگ‌ریز استانبول بسیار دلپسند و مطلوب است، یعنی در حدود ۲۳ درجه سانتیگراد! اما منتظر غافلگیری‌های گه‌گدار طبیعت هم باشید. یک روز ممکن است گرم و خشک باشد و روز دیگر، هوای بسیار خنک با دمای ۱۵ درجه و باران‌های کوتاه و شدید غافلگیرتان کند.
زمستان: روزهای زمستانی استانبول سرد و برفی اند. میانگین دمای روزانه بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد است و بارش ملایم برف هم دور از انتظار نیست.
بنابراین بهترین زمان سفر به استانبول: فصل بهار و پاییز است، زمانی که هوایی مطلوب به دور از گرمای سوزان و سرمای یخ بندان در انتظار شماست.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.