آسفالت ۳ هزار کیلومتر راه روستایی/ شرایط بحرانی زمستانی سبب انسداد بعضی مسیرها

۱۰م دیماه ،

70-23.jpg

معاون راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی از آسفالت کردن سه هزار کیلومتر راه روستایی از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد و گفت: در شرایط بروز آب و هوای نامساعد مجبور به انسداد بعضی راه‌های روستایی می‌شویم.

حسین میرشفیع در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: آسفالت راه‌های روستایی در سال جاری بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان ارزش داشته است.

میرشفیع با بیان این‌که با توجه به اقتصاد مقاومتی در زمینه آسفالت راه‌های روستایی خوب پیش رفته‌ایم اظهار کرد: ابتدای سال می‌خواستیم ۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی با ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان آسفالت کنیم اما با توجه به شرایط اقتصادی این هدف محقق نشد.

راههای روستایی در زمستان مشکلی ندارند اگر…

معاون راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی دربارهٔ طرح زمستانی در حوزه راه‌های روستایی یادآور شد: در بازدید از استان‌های مرکزی، همدان، لرستان و کرمانشاه شرایط به گونه‌ای است که می‌توان در سرمای امسال از عهده بازگشایی راه‌ها برآمد.

وی خاطرنشان کرد: در بعضی روستاها برای برف‌روبی راه‌ها با روستاییان قرارداد بسته شده است؛ به گونه‌ای که طی این قراردادهای چند ماهه بیل برف‌روب در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد تا با اتصال آن به تراکتور جاده‌ها را برف‌روبی کنند.

میرشفیع‌ با تاکید بر این‌که در صورت همکاری روستاییان در طرح زمستانی امسال دستمزد به آن‌ها تعلق می‌گیرد گفت: امسال بیشتر طرح زمستانی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

معاون راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات موجود در راهدارخانه‌ها و کمک روستاییان در صورت عادی بودن شرایط اقلیمی هیچ مشکلی نخواهیم داشت اما اگر کولاک سنگین باشد و شرایط جوی نامساعد داشته باشیم بعضی راه‌ها بسته شده و مجبور به انسداد آن و جلوگیری از تردد می‌شویم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.