آشنایی با وعده‌های غذایی که دیابتی‌ها نباید فراموش کنند

برخی از وعده‌های غذایی از برخی دیگر برای حفظ سلامتی افراد مبتلا به دیابت موثرتر نبوده و افراد دیابتی باید مصرف آنها را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

به گزارش گروه سبک زندگی خبرگزاری دانا(دانا خبر)،  کارشناسان ادعا کرده‌اند تنها مصرف دو وعده غذای دلچسب در وعده‌های صبحانه و ناهار می‌تواند تناسب اندام مناسبی برای افراد ایجاد نماید.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، گفتنی است، کارشناسان ما مقایسه بر روی افرادی که وعده‌های غذایی خوشمزه مصرف می‌کردند و افرادی که در کنار غذا از انواع تنقلات استفاده می‌کردند متوجه شده‌اند مصرف تنقلات هر چند به میزان کم باعث چاقی و اضافه وزن بسیار زیاد در این دسته از افراد شده است.  
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، بهترین وعده‌های غذایی برای مصرف که سبب کنترل وزن و تنظیم قند خون می‌شود عبارتند از صبحانه و ناهار که می‌توانند علاوه بر احساس سیری طولانی مدت در شخص انرژی لازم برای فعالیت‌های مختلف فرد را تأمین نمایند.
 
پژوهشگران داشتن رژیم غذای فاقد تنقلات و داشتن وعده‌های غذایی سالم را به ویژه به بیماران دیابتی توصیه می‌نمایند تا به این طریق بتوانند علاوه بر تنظیم خون خود، مواد غذایی سالم و خوشمزه را در وعده‌های غذایی مختلف مصرف نمایند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.