آغاز سفر ۵ روزه اشتون به خاورمیانه

3-320.jpg

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) سفر پنج روزه خود را به خاورمیانه آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در اولین سفر خود از اردوگاه ۳۶ هزار نفری آوارگان سوری در شمال اردن دیدار خواهد کرد.

اشتون در سفر خود به اردن با ملک عبدالله دوم، پادشاه و ناصر الجوده، وزیر خارجه این کشور دیدار خواهد کرد. اشتون روز سه‌شنبه به بیروت که روز جمعه شاهد انفجار مهیبی بود، خواهد رفت.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین قرار است روز چهارشنبه به اراضی اشغالی سفر کرده و با شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کند. وی سپس با سلام فیاض، نخست وزیر دولت موقت فلسطین دیدار خواهد کرد. اشتون روز پنج‌شنبه نیز با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار می‌کند.

اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی نتوانستند اختلاف‌های خود را در خصوص سیاست شهرک‌سازی‌ها در سرزمین‌های فلسطینی بویژه در قدس شرقی حل و فصل کنند، چرا که اتحادیه اروپا شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را در شرق بیت‌المقدس “غیر قانونی” می‌داند و رژیم صهیونیستی که قدس را پایتخت خود می‌داند، با این نظرات اتحادیه اروپا مخالف است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.