آمار تازه سهامداران بورس/سودآوری شرکت‌ها افزایش یافت

۱۹م آذر ،

چکیده: مدیر عامل شرکت بورس تهران از افزایش تعداد کدهای معاملاتی خبر داد و گفت: تعداد کدهای معاملاتی که نشان دهنده تعداد سهامداران است در سال جاری افزایش یافته و به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار کد رسیده است.

دکتر حسن قالیباف اصل- مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران- از افزایش ۳۰ درصدی بازدهی بازار سرمایه خبر داد و گفت: شاخص کل بورس تهران در ابتدای امسال ۲۵ هزار و ۹۰۰ واحد بود که در حال حاضر به بیش از ۳۳ هزار واحد رسیده است که این میزان نسبت به ابتدای سال ۳۰ درصد رشد کرده است این در حالی است که بازدهی بورس در کل سال قبل حدود ۱۳ درصد بود.

وی افزود: همچنین ارزش بازار سرمایه طی یک سال قبل افزایش چشمگیری یافته و از ۱۲۶ هزار میلیارد تومان در ابتدای سال به ۱۵۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

قالیباف اصل خاطرنشان کرد: علاوه بر این سودآوری شرکت‌ها نسبت به سال قبل افزایش یافته است به طوری که شرکت‌ها در سال قبل ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه به بورس اعلام کرده‌اند که این میزان در سال جاری به ۲۷ هزار میلیارد تومان رسیده است که نشان دهنده وضعیت سودآوری مناسب شرکت‌ها است که سبب افزایش اقبال به بازار سرمایه شده است.

مدیر عامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران با بیان این‌که ۳۷ صنعت از طیف‌های مختلف اقتصادی در بورس حضور دارد،عنوان کرد: بعضی صنایع موتور محرک رشد بازار بوده و صنایع مهم و مادر کشور همچون صنایع فولادی،پتروشیمی،معدنی و سیمانی که در راستای اصل ۴۴ وارد بازار سرمایه شده‌اند با اقبال مطلوبی مواجه شده‌اند.

وی از افزایش یک میلیون و ۲۰۰ هزار کد معاملاتی در بورس تهران خبر داد و گفت:‌تعداد کدهای معاملاتی در ابتدای سال پنج میلیون کد بود که در حال حاضر به شش میلیون و ۲۰۰ هزار کد رسیده است که نشان می دهد تعداد کد معاملاتی و اقبال مردم به میزان بسیاری در بورس تهران افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران یادآور شد:‌این درحالی است که تعداد کدهای معاملاتی از سال ۴۶ و از زمانی که بازار سرمایه شکل گرفت تا سال قبل پنج میلیون کد بود و از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار کد به این میزان اضافه شده است.

قالیباف‌اصل توضیح داد: بعضی سهامداران به طور مستقیم کد معاملاتی دریافت کرده اند و بعضی دیگر به واسطه ورود به شرکت‌های تازه سهامدار بورس تهران شده‌اند که این نشان‌دهنده افزایش اقبال به بورس تهران است.

وی در خصوص پیش بینی وضعیت بورس تا پایان سال گفت: گزارش شش ماهه شرکت‌ها نشان‌دهنده عملکرد مطلوب شرکت‌های بورسی در سال جاری بود و پیش بینی می گردد که گزارش ۹ ماهه و سالانه شرکت‌ها نیز گزارش های خوبی باشد و عملکرد مطلوبی را نشان دهد.

مدیر عامل شرکت بورس گفت:‌همچنین با ورود شرکت‌های تازهی که درخواست پذیرش به بورس دارند و عرضه سهام شرکت‌های تازه وارد از طریق بورس، فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری تا پایان سال برای سرمایه گذاران فراهم می گردد.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.