«آیرون من ۳» یک میلیارد دلاری شد

۲۸اردیبهشت،

سومین فیلم ابرقهرمانی «آیرون من» با بازی رابرت داونی جونیر تنها در ۲۲ روز از مرز یک میلیارد فروش در بازار جهانی عبور کرد.

فیلم سه‌بعدی «آیرون من ۳» تولید مارول استودیوز و دیزنی روز پنجشنبه به این موفقیت دست پیدا کرد و شانزدهمین فیلم تاریخ سینما شد که فروش آن‌ها از مرز یک میلیارد دلار قبل است.
 

فروش این فیلم در بازار آمریکای شمالی هم تا چهارشنبه از مرز ۳۰۰ میلیون دلار عبور کرد.
 

«آیرون من ۳» اکنون در بازار بین‌المللی ۶۹۸٫۹ میلیون دلار و در آمریکای شمالی ۳۰۱٫۹ میلیون دلار فروخته است.
 

این فیلم اکنون در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما از «دزدان دریایی کارائیب: در پایان دنیا» (۹۶۳ میلیون دلار)، «ژوراسیک پارک» (۹۶۷ میلیون دلار) و «هری پاتر و سنگ جادو» (۹۷۵ میلیون دلار) پیشی گرفته است.
 

«آیرون من ۳» پس از بازار آمریکای شمالی بیشترین فروش را در چین (۱۰۴ میلیون دلار) و پس از آن در کره جنوبی (۵۵٫۶ میلیون دلار)، بریتانیا (۴۹٫۷ میلیون دلار) و روسیه (۴۰٫۲ میلیون دلار) داشته است.
 

سومین فیلم مجموعه سینمایی «آیرون من» این هفته در ایالات متحده و کانادا فیلم «سفر ستاره‌ای داخل تاریکی» را به عنوان رقیب پیش روی خود دارد. فیلم تازه «سفر ستاره‌ای» از پنجشنبه روی پرده سینماها رفته است.

 
سومین فیلم «آیرون من» را شین بلک کارگردانی کرده است. رابرت داونی جونیر برای سومین بار به نقش تونی استارک / آیرون من ظاهر شده و گوئینت پالترو و دان چیدل هم نقش‌های خود را در دو فیلم قبلی تکرار کرده‌اند.

گای پیرس، ربکا هال، استفانی شوستاک، جیمز بج دیل، جان فاورو و بن کینگزلی دیگر بازیگران «آیرون من ۳» می باشند.

تونی استارک در «آیرون من ۳» بار دیگر از طریق «آیرون من»، شخصیت دیگر خود با وقایع مرگبار روبرو می‌شود. این بار وقتی دنیای شخصی استارک توسط یک تروریست هولناک نابود می‌شود، او برای از نو ساختن خود و گرفتن انتقام یک ادیسه را آغاز می‌کند.


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.