احسان اوغلو: در این شرایط باید همبستگی بیشتری میان اعضای سازمان همکاری اسلامی باشد

۲۰م آذر ،

yum.7.jpg

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت که از اعضای این سازمان که به نفع عضویت فلسطین در سازمان ملل رای ندادند، ناامید شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، اکمل‌الدین احسان اوغلو، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای به کشورهای آلبانی، توگو، کامرون و بوسنی و هرزگوین تاکید کرد که اقدام این کشورها در حمایت نکردن از عضویت فلسطین در سازمان ملل برخلاف اتفاق نظر کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی است و این اقدام احساس ناامیدی شدیدی را بوجود آورد، چرا که در مرحله کنونی باید بیشترین همبستگی میان کشورهای عضو این سازمان وجود داشته باشد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد: مساله‌ای که سبب ناراحتی و ناامیدی بیشتر می‌شود، آن است که ۱۸ کشور عضو اتحادیه اروپا و صربستان به نفع عضویت فلسطین در سازمان ملل رای دادند اما بعضی کشورهای مسلمان به آن رای ندادند.

وی وعده‌های این کشورها را در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در جیبوتی مبنی بر حمایت از عضویت فلسطین، به آنها یاد آور شد.

اکمل‌الدین احسان اوغلو گفت: با وجود این که سازمان همکاری اسلامی به کشورهای عضو خود برای حمایت از مساله فلسطین دل بسته بود؛ اما کشورهای مذکور با امتناع از رای دادن به نفع فلسطین، از مسیر سازمان همکاری‌ اسلامی خارج شدند.

وی از کشورهایی که به نفع عضویت فلسطین در سازمان ملل رای دادند، قدردانی و اعلام کرد که این کشورها با رای‌های خود ارزش‌های آزادی، عدالت و کرامت را تحکیم بخشیدند.

وی همچنین نسبت به این که جامعه بین‌الملل در نشست موسوم به” دوستان سوریه” که در مراکش برگزار می‌شود، بتواند به توافق‌های لازم دست یابد، اظهار امیدواری کرد.

احسان اوغلو تاکید کرد که در نشست دوستان سوریه در مراکش شرکت می‌کند ومشارکتش در این نشست به سبب تمایل سازمان همکاری اسلامی برای هماهنگی و رایزنی با طرف‌های ذی‌ربط در مساله سوریه است.

وی در ادامه افزود که در این نشست نظر و دیدگاه سازمان همکاری اسلامی در خصوص اوضاع سوریه را مطرح خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.