از خارج شدن نیروگاه اتمی بوشهر از مدار تا نشست مطبوعاتی مشترک با “محمدجواد ظریف”

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

کمک ۲۲ میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای اخراج منافقین از عراق، خارج شدن نیروگاه اتمی بوشهر پس تعویض سوخت از مدار، دیدار وزیر خارجه ایران و اکراین، دیدار ظریف و کری، سفر وزیر امور خارجه کشورمان به برلین….

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری حوزه سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است.

کمک ۲۲ میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای اخراج منافقین از عراق

اتحادیه اروپا اعلام کرد قصد دارد مبلغ ۲۲ میلیون یورو برای کمک به انتقال عناصر گروهک تروریستی منافقین از عراق به کشور ثالث اختصاص دهد.

خبر بازدید بازرسان از تمام تاسیسات هسته‌ای کشور صحت ندارد/ بازدید تنها از معدن گچین بود

“علی‌اکبر صالحی” رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در مورد انتشار خبری پیرامون اینکه بازرسان آژانس از تمام تاسیسات هسته‌ای کشور بازدید کرده‌اند، گفت: بازدید اخیر بازرسان آژانس تنها از معدن گچین بوده است و خبر مذکور صحت ندارد.

امنیت، ثبات و وحدت ملی در لبنان از اصول ثابت جمهوری اسلامی ایران است

“طلال ارسلان” رئیس حزب دموکراتیک لبنان  و رئیس طائفه دروزی‌های ارسلانی این کشور که به منظور رایزنی و انجام مشورت‌های سیاسی با مقامات کشورمان در راس هیئتی به تهران سفر کرده، با “حسین امیرعبداللهیان” معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ملاقات کرد.

در این دیدار دو طرف در خصوص تحولات منطقه خاورمیانه  از جمله تحولات  لبنان، سوریه و  فلسطین تبادل نظر نمودند.

نیروگاه اتمی بوشهر پس تعویض سوخت از مدار خارج می‌شود

سازمان انرژی اتمی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نیروگاه اتمی بوشهر پس از تولید حدود ۷ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، این هفته برای تعویض سوخت به طور موقت از مدار خارج می‌شود.

ایران و هند بر گسترش همکاری در بندر چابهار تاکید کردند

در جریان دیدار شیوشانکر منون (Shivshankar- Menon) مشاور امنیت ملی هند با وزیر امورخارجه کشورمان در مونیخ آخرین تحولات منطقه‌یی و بین‌المللی و همکاری‌های دو جانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

محمد جواد ظریف در این دیدار با اشاره به اشتراکات وسیع فرهنگی، سیاسی و تاریخی دو کشور و اهمیت روابط در بسط و گسترش صلح و ثبات منطقه‌یی، موضوع همکاری‌های ایران و هند در ابعاد اقتصادی و اثرات ایجابی آن بر کشورهای همسایه را مورد تاکید قرار داد.

وزیران خارجه ایران و اوکراین دیدار کردند

در جریان دیدار وزیران امور خارجه اوکراین و ایران، آخرین وضعیت روابط دو جانبه، همکاری‌های دو کشور، کمیسیون مشترک اقتصادی و تحولات منطقه‌یی و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

تاکید بر نقش پارلمان‌های دو کشور برای بسترسازی مناسب در فضای جدید روابط ایران و آلمان

رئیس دستگاه دیپلماسی در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان بر نقش پارلمان‌های دو کشور برای بسترسازی مناسب در فضای جدید روابط ایران و آلمان تاکید کرد.

ظریف و کری با یکدیگر دیدار کردند

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در توییتر خود از این دیدار دو جانبه خبر داد، اما درباره جزییات این دیدار هیچ‌گونه اطلاع دیگری منتشر نشده است.

امکان رسیدن به راه‌حل در ۶ ماه مرحله اول وجود دارد/ ما با چشم باز گفتگو می‌کنیم

وزیر خارجه کشور در حاشیه نشست مونیخ گفت: ما با چشم باز با توجه به ضرورت این مسئله که غرب نیاز دارد اعتماد مردم ایران را جلب کند، وارد این گفتگوها می‌شویم و اگر با جدیت همه طرف‌ها وارد مذاکرات شوند امکان رسیدن به راه‌حل در ۶ ماه مرحله اول وجود دارد و می‌توانیم این موضوع را عادی‌سازی کنیم.

اکنون زمان دیپلماسی با ایران است/ همه گزینه‌ها همچنان روی میز

وزیر خارجه سابق آمریکا با اشاره توافق هسته‌ای صورت گرفته میان ایران و ۱+۵ از کنگره آمریکا درخواست کرد با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، تلاش‌های انجام شده جهت دستیابی به توافق هسته‌ای را تحت تاثیر قرار ندهد.

سفر ظریف به برلین

وزیر امور خارجه کشورمان برای انجام دیدار رسمی با مقامات آلمان مونیخ را به مقصد برلین ترک کرد.

افخم انفجار تروریستی در شهر هرمل لبنان را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان حادثه تروریستی شهر هرمل واقع در شمال شرقی لبنان، که به کشته و زخمی شدن جمعی از شهروندان بی‌گناه منجر شد را به شدت محکوم و با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کرد.

ظریف بر گسترش و تقویت روابط با لبنان تاکید کرد

وزیر امور خارجه کشورمان و نخست وزیر لبنان درباره مسایل مورد علاقه دو طرف در بخش روابط دوجانبه، تحولات منطقه و اوضاع بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

پیشنهاد تشکیل کمیته کاری ایران و سیرالئون از سوی امیرعبداللهیان

وزیر دادگستری و فرستاده ویژه رئیس جمهور سیرالئون که در راس هیئتی به ایران سفر کرده است با معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه دیدار کرد .

“حسین امیرعبداللهیان” در این ملاقات ضمن اشاره به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه و پیشرفت در قاره آفریقا ابراز امیدواری کرد .

“امیرعبداللهیان” شرایط کنونی برای ارسال کمک‌ها به مردم سوریه را مناسب دانست

مدیر کل کمک‌های بشردوستانه سوئیس که جهت برگزاری سومین دور گفتگوهای سه جانبه جهت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم سوریه روز دوشنبه در راس هیئتی وارد تهران شده است، اولین دور گفتگوهای خود را با “حسین امیرعبداللهیان” معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه آغاز کرد.

نتیجه مذاکرات باید “رفع همه تحریم‌ها” باشد

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای سوئدی خود با تاکید بر اینکه یک جزء غیرقابل فراموشی راه حل نهایی، رفع همه تحریم‌ها است، گفت: نتیجه مذاکرات باید رفع همه تحریم‌ها باشد.

شروع تعویض سوخت نیروگاه بوشهر / در رابطه با موضوع “پولوتونیوم”صحبت نخواهیم کرد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به شروع تعویض سوخت نیروگاه بوشهر از امروز، گفت: ما خود را در جایگاهی نمی‌بینیم که پاسخ‌گوی مطالب مطرح شده از سوی رسانه‌ها خارجی باشیم بلکه در مذاکرات به بحث خواهیم پرداخت همچنین در مذاکراتی که در تهران انجام شد در رابطه با موضوع قراری گذاشته نشده است.

دانش صلح‌آمیز هسته‌ای حق ایران است/ دیپلمات‌ها با وجود صداهای مختلفی که وجود دارد به پیش بروند

“کارول بیت” وزیر خارجه سوئد در نشست مطبوعاتی مشترک با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان گفت: اکنون در زمان بسیار مهمی به ایران آمده‌ام و واقعا مشکلات زیادی وجود دارد که با آن مواجه هستیم و باید زودتر از این به اینجا می‌آمدم.

نباید اجازه داد تلاش‌های برخی برای اختلال در روابط ایران و روسیه بر این مناسبات تاثیر بگذارد

«لوکیانف» معاون دبیرشورای عالی امنیت ملی روسیه که به دعوت همتای ایرانی خود به ایران سفر کرده است  با «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت دیدار کرد.

اجازه نخواهیم داد عده‌ای زیاده طلب حقوق ملت ایران را زیر پا بگذارند/ “اعتماد به نفس” ارمغان بزرگ انقلاب اسلامی

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اینکه شاید راحت‌ترین کار این باشد که در خانه خود بنشینیم و باب مذاکره را ببندیم، گفت: اما برای دفاع از حقوق ملت ایران و با توکل به خدا برای حفاظت از دستاوردهای عظیم این انقلاب بزرگ و پیشبرد اهداف آن و توسعه و پیشرفت کشور به پشتوانه قدرت و عزم راسخ ملت ایران و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب با صلابت ایستادگی می‌کنیم و از حقوق مردم ایران دفاع خواهیم کرد.

هدف اصلی سازمان همکاری‌های اسلامی حمایت از آرمان فلسطین است

خارجه کشورمان گفت: گفتگوهای بسیار خوبی درباره پیگیری و پیشبرد اهداف مشترک در سازمان کنفرانس اسلامی به ویژه در حوزه‌های مهم جهان اسلام از جمله حقوق بشر، مبارزه با فرقه گرایی و کمک به توسعه و تقویت کشورهای اسلامی و همچنین هدف مشترک تمام کشورهای اسلامی، حمایت از آرمان فلسطین به عنوان قبله نخست مسلمانان، سومین حرم اسلامی و پایتخت دولت مستقل فلسطین خواهد بود.

لزوم توجه به خواست مردم سوریه در حل بحران این کشور/ مسئله “قدس شریف” اساس تشکیل سازمان همکاری‌های اسلامی

دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: بحران سوریه تنها از طریق مردم سوریه حل می‌شود و ما معتقدیم که باید تمامیت ارضی سوریه حفظ و از سوی دیگر توازنی اجتماعی در این کشور برقرار و به خواسته‌های مردم این کشور نیز توجه شود.

خوب است “خانم شرمن “چند وقت یک بار واقعیات را مرور کند/ آمریکا آرزوهایی دارد که شدنی نیست

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: خوب است خانم شرمن چند وقت یک بار این واقعیات را مرور کرده و از حرف‌های نشدنی امتناع کند حتی اگر این حرف‌ها برای مصرف داخلی باشد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.