استاد حوزه قم:حضور حماسی مردم در روز قدس امسال، بیش از پیش ضروری است

آیت الله’محمد حسن فاضل گلپایگانی’روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در شرایط بحرانی منطقه، مردم باید با حضور پرشورتر، بیداری و بصیرت خود را در قبال مسایل روز دنیا و جهان اسلام اثبات کنند.

وی خاطرنشان کرد:راهپیمایی روز قدس بیانگر همراهی و اتحاد مردم در دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و اعلام انزجار آنان از رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

وی با اشاره به توطئه های رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه گفت: در شرایط فعلی باید جواب دندان شکنی به رژیم اشغالگر اسراییل و طرفدارانش داد.

فاضل گلپایگانی ادامه داد: مردم با حضور خود در راهپیمایی امسال، باردیگر با آرمانهای امام در باره قدس بیعت کرده و به پیگیری های جدی رهبر انقلاب از موضع امام خمینی(ره) لبیک می گویند.

وی یادآور شد: با گذر زمان از انتخاب روز قدس، ارزش و اهمیت این روز بیشتر مشخص می شود.

اساتید درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اکنون روز قدس در سطح کشورهای جهان اسلام به شکل های مختلف برگزار می شود و این روز جایگاه خود را میان مسلمانان جهان پیدا کرده است.

وی بیان داشت: روز قدس بیانگر این است که امت های مسلمان برای سرنوشت مردم مظلوم فلسطین نگران هستند و جنایات رژیم اسراییل را محکوم می کنند.

فاضل گلپایگانی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه افزود: با تغییر حکومت های دیکتاتوری در کشورهای عربی و روی کارآمدن دولت های انقلابی، این ضرورت بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود.

وی با تاکید بر جدی گرفتن این راهپیمایی تاریخی گفت: در کشورهایی که انقلاب شده و حکومت جدیدی روی کار آمده است، اکنون بیش از گذشته به قدس احترام گذاشته می شود و همه طرفدار حقوق مردم فلسطین هستند.

وی درعین حال ایجاد بحران در کشور سوریه را توطئه آمریکا برای از بین بردن پایگاه مقاومت در منطقه دانست و افزود: اکنون سوریه به عنوان پایگاه مقاومت و راه دسترسی به حزب الله مورد هجمه غرب و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

فاضل گلپایگانی تصریح کرد: اکنون دشمنان درصدد ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی و عربی هستند و بزرگداشت روز قدس می تواند بیانگر وحدت مسلمین در سطح جهان باشد.ک/۳

/۷۴۰۲/ ۳۸۰/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۴۶۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.