استیضاح وزیر جوانان فرصتی برای ارائه گزارش عملکرد/ استیضاح فرآیند نامطلوبی نیست

محمدحسین انصاری فرد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: استیضاح وزیر امروز با امضای ۶۰ نماینده اعلام وصول شده است که وزیر ورزش و جوانان یا باید ظرف ۱۰ روز دفاعیات خود را در حوزه عملکرد وزارت ورزش و جوانان به نمایندگان مجلس ارائه دهد و یا آنکه نمایندگان امضای خود را در این مدت پس گرفته و تعداد آنها به کمتر از ۱۰ نفر برسد.

وی درباره اینکه علت استیضاح وزیر در خصوص نحوه عملکرد فعالیت های مربوط به جوانان بوده است، توضیح داد: سوال نمایندگان مجلس در خصوص عملکرد این وزارتخانه هم در بعد ورزش و هم در بعد جوانان است، اما نمایندگان باید بدانند که این وزارتخانه متولی ورزش است و در حوزه جوانان تنها نقش هماهنگ کننده بین دستگاهی را برعهده دارد.

انصاری فرد با اشاره به شورای عالی جوانان به ریاست رئیس جمهور و بررسی مصوبات آن ادامه داد: ستاد ساماندهی جوانان کارهای مربوط به پایش در حوزه مشکلات جوانان را انجام داده و مصوبات شورای عالی جوانان را به دستگاه های ذیربط اعلام می کند.

وی درباره اینکه آیا رایزنی های لازم برای پس گرفتن طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان از سوی این وزارتخانه انجام شده است، گفت: بسیاری از نمایندگان در صورتی که به سوالاتشان پاسخ داده شود استیضاح دیگر برایشان معنی ندارد.

سخنگوی وزارت ورزش و جوانان درباره واکنش وزیر جوانان نسبت به اعلام وصول این استیضاح توضیح داد: وزیر معتقد هستند استیضاح فرآیند نامطلوبی نیست و فرصتی است تا این وزارتخانه اقداماتش را به نمایندگان توضیح داده و به نوعی مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات این وزارتخانه به کمک ما بیاید.

به گفته وی هم اکنون وزارت ورزش و جوانان ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمبود بودجه دارد که این خود می تواند تاثیر بسیار زیادی در اجرای پروژه های نیمه تمام این وزارتخانه داشته باشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.