اعتبار بخشی کتاب درسی ‘کار و فن آوری’ ششم ابتدایی به همدان واگذار شد

‘حشمت الله محمدی’ روز چهارشنبه در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پایه ششم ابتدایی جدید بوده و همه کتاب های آن جدید التالیف است, افزود: این کتاب ها قبل از اینکه در دسترس دانش آموزان قرار گیرد, اعتبار بخشی آن ها توسط استان ها انجام می شود.

وی اضافه کرد: ۱۰ عنوان کتاب درسی پایه ششم ابتدایی برای انجام فرآیند اعتبار بخشی بین استان ها تقسیم شده است که هفت عنوان آن همانند کتاب های سایر پایه ها است.

به گفته وی سه عنوان کتاب جدید دیگر شامل تربیت بدنی و تندرستی، تفکر و پژوهش و کار و فن آوری برای پایه ششم ابتدایی طراحی شده است.

محمدی با بیان اینکه همدان به عنوان مجری اعتبار بخشی کتاب درسی کار و فن آوری انتخاب شده است, افزود: این کتاب از دو بخش اصلی فن آوری اطلاعات و ارتباطات و بخش کار و تولید تشکیل می شود که از سال تحصیلی ۹۲-۹۱ در ۳۰ نشست درسی یک ساعته به دانش آموزان پایه ششم ابتدایی آموزش داده می شود.

وی افزود: اعتبار بخشی این کتاب با همکاری ۱۵ نفر از آموزگاران مجرب و توانمند پایه پنجم ابتدایی و مدرسان مراکز تربیت معلم توسط گروه بررسی محتوای آموزشی انجام شده و نتایج آن به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور ارسال شده است.

محمدی اظهار داشت: گروه تالیف نظرات استان را در بازنگری ها اعمال می کند و این کتاب را برای سال تحصیلی جدید در اختیار دانش آموزان پایه ششم قرار خواهد داد.

محمدی گفت: هر کتاب درسی جدید التالیف از لحاظ علمی اعتبار سنجی می شود و محتوای آن کتاب به وسیله افراد صاحب نظر و متخصصان رشته ای و مجریان آن برنامه درسی (معلمان) و استفاده کنندگان از برنامه که دانش آموزان هستند مورد بررسی قرار می گیرد.

۷۵۲۳/۵۷۶/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۰۸۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.