اعضا کمیسیون فرهنگی هنوز درباره ساخت فیلم لاله به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر عوامل فیلمی می‌خواهند حمایت کمیسیون فرهنگی را برای ساخت فیلمشان کسب کنند باید اصول این کمیسیون را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه درباره ساخت فیلم لاله در کمیسیون فرهنگی هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم، گفت: معاون سینمایی وزیر ارشاد برای ارائه توضیحاتی در ارتباط با فیلم لاله به کمیسیون فرهنگی آمدند و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند اما هنوز تصمیم نهایی در اینباره گرفته نشده است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی برای اعلام نظر خود شاخص‌هایی را رعایت می‌کند، تصریح کرد: اگر عوامل فیلمی می‌خواهند حمایت کمیسیون فرهنگی را برای ساخت فیلم‌‌‌‌شان کسب کنند باید اصول این کمیسیون را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر در ادامه افزود: قرار شده فیلم‌نامه این کار به کمیسیون فرهنگی فرستاده شود و بعد از بررسی آن می‌توانیم راجع‌به ساختن یا نساختن آن اظهارنظر کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات با اشاره به اینکه زبان اصلی فیلم لاله انگلیسی است، تأکید کرد: مخاطبین فیلم لاله مردم کشورهای غربی هستند که نسبت به جایگاه زن در ایران بمباران تبلیغاتی شده و ذهنیت آنها نسبت به مقام زن در ایران کاملا تخریب شده است، به همین جهت اگر شاخص‌ها و مسائلی را که در جلسات کمیسیون مطرح ‌می‌شود توسط عوامل فیلم تأمین شود بحث های مربوط به هزینه فیلم قابل دفاع خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی درپایان خاطرنشان کرد: کمیسیون براساس بررسی‌های خود نظرش را درباره ساخت فیلم لاله اعلام می‌کند و ما امیدواریم این موضوع در یک فضای تفاهمی و تعاملی حل و فصل شود.

انتهای پیام/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.