افزایش مصرف سرانه آبزیان به ۱۰٫۵ کیلوگرم


افزایش مصرف سرانه آبزیان به ۱۰٫۵ کیلوگرم

۱۳:۴۳ (شنبه ۹ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس سازمان شیلات ایران از کاهش ۴۰ درصدی واردات و افزایش ۲۰ درصدی صادرات در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال میزان صادرات محصولات شیلاتی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

غلامرضا رازقی اظهار کرد: سال گذشته ۶۶ هزار “تن ماهیان” وارد شد که با توجه به افزایش صید از آب‌های آزاد، واردات این گونه ۴۰ هزار تن نسبت به سال ۸۹ کاهش داشته است.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی صادرات حدود ۴۵ هزار تن انواع محصولات آبزی در سال گذشته به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار به کشورهای امارات، کویت، عراق،عمان، تایلند و چین صادر شد.

وی با اشاره به افزایش وزنی و ارزشی صادرات نسبت به سال ۸۹ گفت: بیش از ۸۰ درصد از صادرات صورت گرفته در سال گذشته مربوط به انواع ماهی پرورشی بوده است.

به گفته رازقی سال گذشته ۳۴۰۰ تن میگو پرورشی به ارزش ۱۷ میلیون دلار به امارات،‌ کویت، لبنان، استرالیا و اتحادیه اروپا صادر شده است.

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به ارز‌آوری ۲۰۰ میلیون دلاری صادرات آبزیان در سال گذشته اظهار کرد: پتانسیل بالایی برای صادرات محصولات شیلاتی وجود دارد که امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: تا پایان برنامه‌ پنجم توسعه صادرات آبزیان باید به ۵۰۰ میلیون دلار برسد.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی برای افزایش مصرف آبزیان اظهار کرد: مصرف محصولات شیلاتی روند افزایشی دارد که در سال گذشته به ۹٫۵ کیلوگرم رسید و امسال نیز به ۱۰٫۵ کیلوگرم افزایش می‌یابد.

به گفته‌ رازقی تا پایان برنامه‌ پنجم توسعه سرانه مصرف آبزیان در کشور باید به ۱۵ کیلوگرم برسد.

رییس سازمان شیلات ایران خاطر نشان کرد: امسال ۱۶ هزار تن میگو از مزارع پرورشی کشورمان برداشت می‌شود که نسبت به سال گذشته صد‌درصد افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به وجود حدود ۸۰۰ هزار منبع آبی در کشور گفت: تنها سه درصد این منابع آبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

.

.

.

.

.

.

ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.