اقدامهای امدادی لازم در مناطق آسیب دیده از سیل مشگین شهر انجام شده اند

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهندس علی اسلامی ، عصر سه شنبه در نشست کمیته بحران استان اردبیل افزود : به محض آگاهی از وقوع سیلاب در مشگین شهر بلافاصله اکیپهای امدادی مستقر در این شهرستان و نیز از مرکز استان به مناطقی که دچار سیلاب شده بودند اعزام شدند و به یاری مردم ساکن در محل شتافتند.

وی اظهار کرد که کار اسکان موقت خانواده هایی که خانه هایشان براثر سیلاب تخریب و یا دچار آبگرفتگی شده بود و نیز تخلیه واحدهای مسکونی که دچار آبگرفتگی شده اند انجام شد و اکنون اوضاع در منطقه عادی است.

او گفت : این سیل در مسیر رودخانه قره‌ درویش مشگین شهر به وقوع پیوست و یک خانواده که با خودروی خود در مسیر سیلاب توقف نموده بودند بطور ناگهانی دچار سیلاب شدند و پدر خانواده توانست دختر کوچک خود را نجات دهد اما مادر خانواده برای نجات پسر هشت ساله خویش خود را به جریان شدید آب زد و با تاسف نتوانست فرزندش را نجات دهد و در نهایت خود و فرزندش در مسیر سیلاب قرار گرفتند و آب آنان را با خود برد.

وی ادامه داد نیروهای امدادی بعد از چندین ساعت تلاش قبل از ظهر امروز موفق به کشف جسد مادر و فرزندش شدند.

مهندس اسلامی ؛ یادآوری کرد که در این حادثه طبیعی ۲۰۰ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شدند که ۲۶ باب از این واحدها بالای ۵۰ درصد و سه واحد نیز به شکل صدر صد تخریب شده اند.

او گفت : چهار نقطه سیلاب خیز در سطح شهر مشگین شهر شناسایی شده است که همواره خطر وقوع سیلاب در آنها وجود دارد و از شهرداری خواسته ایم که در سریع ترین زمان ممکن نسبت به لایروبی و کارهای پیشگیرانه در این زمینه اقدام نماید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اردبیل از استانهای مطرح ایران در زمینه وقوع حوادث طبیعی می باشد و هر از گاهی حوادثی مانند طوفان ، ریزش سنگین برف ، کولاک برف ، صاعقه ، زمین لرزه ، سیل و نظایر آنها در مناطقی از این استان به وقوع می پیوندد و خسارات و تلفاتی به بار می آورد.

از دیروز تاکنون به دنبال بارش های رگباری شدید و وقوع طوفان و جاری شدن سیلاب در شهرستانهای مشگین شهر و گرمی مغان با تاسف سه نفر از هم میهنانمان جان خود را از دست داده و چندین نفر مصدوم شده اند و خساراتی به تاسیسات و زمین های کشاورزی این مناطق وارد آمده است.

۵۹۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.