امکان حل مسئله غنی‌سازی اورانیوم در مذاکرات آتی ایران و گروه۱+۵

۱۱م دیماه ،

هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: با توجه به روند مذاکرات، قطعا حل مسئله غنی‌سازی اورانیوم در جریان گفتگوهای آتی جمهوری اسلامی ایران و اعضای ۱+۵ امکان‌پذیر خواهد بود.

“حسن هانی‌زاده” در گفتگو  با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به گزارش روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر اینکه ایران و گروه ۱+۵ درحل “پرونده هسته‌ای” به بن‌بست رسیده‌اند، اظهار داشت:  جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه با اینگونه فرافکنی‌ها از حق مسلم خود در “غنی‌سازی اورانیوم” تا میزان ۲۰ درصد عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی ادامه داد:  با توجه به روند مذاکرات، قطعا حل مسئله غنی‌سازی اورانیوم در جریان گفتگوهای آتی جمهوری اسلامی ایران و اعضای ۱+۵ امکان‌پذیر خواهد بود.

هانی‌زاده تصریح کرد: اگر آمریکا و غرب در لغو تحریم‌های یک‌جانبه تجدید نظر کنند و از اعمال فشارها بکاهند، جمهوری اسلامی ایران نیز در تعیین پیش‌شرط‌ها تجدید نظر خواهد کرد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در پیگیری “مذاکرات هسته‌ای” جدی بوده و تا زمانی که طرف غربی، حسن نیت خود را در قبال برنامه هسته‌ای نشان ندهد، قطعا کشورمان نیز از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.