بازدید گروهی دانش آموزان از موزه ها در خراسان رضوی رایگان شد

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در راستای ایجاد زمینه مناسب جهت بازدید اقشار مختلف مردم و نهادینه نمودن فرهنگ بازدید از موزه ها و اماکن فرهنگی بازدید گروهی دانش آموزان  از موزه ها به همراه سرپرستان با ارائه معرفی نامه رایگان است.
به گزارش خبرگزاری آریا، رجب علی لباف خانیکی با بیان این مطلب افزود: طبق بخشنامه اداره کل امور موزه ها و اموال منقول فرهنگی – تاریخی همچنین  دانش آموزان و دانشجویان نیز در ایام دهه مبارک فجر می توانند با ارائه کارت شناسایی به صورت رایگان از موزه ها بازدید کنند.
وی با اشاره به سایر مواردی که بازدید گنندگان از پرداخت ورودی معاف می باشند اظهار داشت: پژوهشگران و محققانی که از مراکز علمی و تحقیقاتی معرفی نامه به همراه دارند ، مدعوین و میهمانان رسمی دولت با ارائه معرفی نامه و اشخاصی که به منظور انجام فرایض و آیین های دینی در ساعات مقرر وارد مساجد و اماکن متبرکه می شوند مشمول معافیت پرداخت وروی می گردند.
لباف خانیکی همچنین افزود: تمامی کارکنان سازمان میراث فرهنگی و دارندگان کارت منزلت نیز می توانند با ارایه کارت شناسایی به همراه ۳ نفر رایگان از موزه ها بازدید کنند.
 وی در خصوص سایر تسهیلات این اداره کل برای اقشار مختلف جامعه نیزتصریح کرد:  اشخاص تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور،آزادگان، جانبازان ، خانواده های شهداء  بسیجیان و گروه های دانشجویی به همراه سرپرستان آن ها نیز  با ارائه معرفی نامه  می توانند از این خدمات بازدید نیمه بهاء نیز  بهره مند شوند.
گفتنی است این اداره کل در استان خراسان رضوی دارای ۱۴موزه مردم شناسی ،۶ موزه تخصصی ، ۳ سایت موزه و ۲ موزه خصوصی و ۳ موزه مشارکتی است که موزه های مردم شناسی درمشهد ، کلات ، تربت حیدریه ، تایباد ، سبزوار ، تربت جام ، گناباد ، قوچان ، سرخس ، فریمان (موزه مردم شناسی و موزه شهید مطهری ) ،‌ خواف ، چناران و خلیل آباد واقع است .همچنین موزه های تخصصی شامل موزه های توس ، نادری، زائردر مشهد ، باستان شناسی و آب در گناباد ، نجوم در نیشابور و سایت موزه های استان نیز شامل سایت موزه  شادیاخ ، مسجد مدرسه توس و بندیان درگز می باشد  .
مراجعین با ارائه معرفی نامه به اداره روابط عمومی وامور فرهنگی این اداره کل واقع در بلوار سازمان آب (شهید صادقی ) می توانند نامه بازدید رایگان و نیمه بهاء خود را دریافت کنند.

/

 


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.