تشدید اخراج کارگران فرانسوی

جام جم آنلاین: کارکنان و کارگران شرکت تولید مرغ «دُو» به دلیل بلاتکلیفی و اعلام اخراج امروز در شهر کمپر فرانسه تظاهرات کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از پاریس، کارکنان و کارگران شرکت تولید مرغ  «دُو» امروز درحالی تظاهرات کردند که بسیاری از واحدهای تولیدی فرانسه به ویژه صنعت خودروسازی با مشکلات فراوانی مواجه است.

این تظاهرات زمانی صورت گرفت که دادگاه تجارت شهر کمپر در حال تصمیم گیری درباره آینده این شرکت است.

بزرگترین شرکت تولید و توزیع مرغ اروپا از دو ماه قبل به دلیل کمبود نقدینگی اعلام ورشکستگی و اعلام کرد باید بخش بیشتری از کارکنان خود را اخراج کند. این شرکت در فرانسه بیش از ۳۴۰۰ نفر کارگر دارد.

گفته می شود درصورت صدور حکم انحلال این  شرکت بسیاری از شرکتهای وابسته و پیمانکار در منطقه برتانی نیز تطعیل خواهند شد.

گیوم گارو وزیر صنایع غذایی فرانسه گفت: شرکت «دُو» باید نجات یابد و دولت می خواهد بیشترین مشاغل در این شرکت حفظ شود.

به اعتقاد کارشناسان در فرانسه به دلیل کمبود بودجه و بدهی های عمومی ، دولت فرانسه به طور عملی نمی تواند از شرکت های ورشکسته حمایتی کند به همین دلیل در همین مدت فقط به توصیه اکتفاء کرده است.

آنان می گویند اظهارات وزیر فرانسوی نشان می دهد که دولت در برابر اوضاع دشوار اقتصادی ناتوان مانده است.

برخلاف  تعهد دولت فرانسه به حفظ مشاغل در کشور، ورشکستگی شرکتهای بزرگ مشکلات زیادی برای دولت به ویژه فرانسوا اولاند رئیس جمهور این کشور در تحقق وعده هایش ایجاد کرده است.

شرکت دو بیش از صد و چهل میلیون یورو بدهی دارد و ممکن است به کنترل بانک بارکلی انگلیس درآید.

با این شرایط روز گذشته هم سه شرکت بزرگ وابسته قطعه سازی پژو در شهر سنکلود و منطقه وژ به دلیل اعلام اخراج ۷۰ کارگر دست از کار کشیدند.

با توجه به اعلام اخراج هشت هزار نفری از کارخانه پژو فرانسه دیگر کارخانه این شرکت خودرو ساز در شهر رن فرانسه هم اعلام کرد که به ناچار باید ۱۴۰۰ نفر را اخراج کند . دلایل این اخراج ها در فرانسه کاهش فروش و در نهایت کاهش تولید اعلام شده است.

براساس آماری در صنعت خودروسازی فرانسه ، این کشور در سال ۲۰۰۴ بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه تولید کرده که این رقم در سال گذشته میلادی به حدود ۲ میلیون دستگاه کاهش یافته است.

گفته می شود در این مدت بیش از ۱۱۰ هزار نفر از صنعت خودروی فرانسه اخراج شده اند.

با تداوم روند تعطیلی ها در واحد های تولیدی فرانسه روز گذشته سندیکاهای کارگری اعلام کردند از ابتدای ماه سپتامبر (دهم شهریور ) اعتراضات خیابانی را با شدت تمام اغاز خواهند کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.