تشدید کنترل وسایل حمل و نقل عمومی/ راه اندازی سامانه پیامکی گزارش تفسیریات مردمی از تخلفات حمل و نقل مسافربری

۲۸ آبان ،

ابطال ۴۰ دفترچه رانندگان اتوبوس ها طی دو هفته قبل؛

فرمانده پلیس راه کشور از تشدید برخورد و کنترل وسایل حمل و نقل مسافربری عمومی خبر داد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، سرهنگ مهماندار در جمع خبرنگاران گفت: طی دو هفته قبل ۴۰ دفترچه رانندگی مالکان اتوبوس های مسافربری ابطال شد.

وی در ادامه بیان کرد: امروز در مجموعه سالن آزمایش بیش از ۲۰۰ تن راننده متخلف حمل و نقل مسافربری عمومی برای بازآزمایی در مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گرد هم جمع شدند.

سرهنگ مهماندار اظهار داشت: تمام اتوبوس های مسافربری از مبدا تا مقصد مورد کنترل جدی پلیس قرار می گیرند؛ اساسا پلیس مصمم است در حوزه حمل و نقل مسافربری برخورد جدی با رانندگان متخلف داشته باشد.

لازم بذکر است در هفت ماهه اول سال تصادفات جرحی و فوتی ۵ درصد افزایش یافته است.

* راه اندازی سامانه پیامکی برای گزارش تفسیریات مردمی از تخلفات رانندگان اتوبوس ها

سرهنگ مهماندار در خصوص راه اندازی این سامانه افزود: تا ۱۰ روز آینده این سامانه راه اندازی خواهد شد که با توجه به این سامانه از این پس مسافران در صورت شهود یا ملاحظه تخلفات اتفاق ساز از سوی رانندگان اتوبوس ها می توانند این گزارش تفسیریات را به سامانه پیامکی پلیس اعلام کنند تا در اولین پاسگاه راننده متخلف اعمال قانون شود.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: در صورت بروز تصادفات فوتی یا جرحی از سوی اتوبوس ها رانندگان آن اگر مقصر اتفاق باشند دفترچه رانندگی آنها به مدت یک سال ابطال و از محرومیت یک ساله رانندگی برخوردار می شوند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.