تعداد افراد ثبت شده معتاد در ایران !!

آخرین آمار تعداد معتادان کشور که مورد تأیید ستاد مبارزه با مواد مخدر هم قرار گرفته ۲ میلیون و تا ۲.۲ میلیون نفر است که مصرف روزانه مواد مخدر دارند.
به گزارش فان چی به نقل ازفارس: مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت گفت: آخرین آمار تعداد معتادان کشور که مورد تأیید ستاد مبارزه با مواد مخدر هم قرار گرفته ۲ میلیون و تا ۲.۲ میلیون نفر است که مصرف روزانه مواد مخدر دارند.

غلامعباس ناصحی در پاسخ به این پرسش که آ‌خرین آمار تعداد معتادان کشور چقدر است، توضیح داد: آخرین آماری که ستاد مبارزه با مواد مخدر از تعداد معتادان کشور اعلام کرد ۲ میلیون تا ۲.۲ میلیون معتاد وابسته به مواد مخدر است و وزارت بهداشت به جز این آمار، آمار دیگری ندارد.

وی در پاسخ به این نکته که در گذشته و تاکنون ستاد مبارزه با مواد مخدر تعداد معتادان دائمی کشور را یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و مصرف کنندگان تفننی مواد را ۸۰۰ هزار نفر اعلام می‌کرد، توضیح داد: این آ‌مار قدیمی و مربوط به سال ۸۶ است.

ما در وزارت بهداشت آمار مصرف کنندگان تفننی مواد را نداریم و آمار حدود ۲ میلیون تا ۲.۲ میلیون نفر مربوط به معتادان وابسته و دائمی است که مصرف روزانه مواد مخدر دارند.

مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت همچنین در مورد آمار اعتیاد به الکل در کشور نیز گفت: آ‌مار دقیق از تعداد معتادان به الکل نداریم اما اطلاعات موجود نشان می‌د‌هد که تعداد معتادان وابسته به الکل در کشور بالا نیست.

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. فاطمه:

    ببخشید تاریخ بروز رسانی این آماری رو ذکر کنید.

  2. آوا:

    با سلام به نظر من این آمار کاملا اشتباه هستش .خیلی از افراد معتاد هستند و کم ترین کسی این موضوع رو نمیدونه و خیلی افراد هم هستن ک تا حالا به کمپ های ترک اعتیاد مراجعه نکردند.پس نمیشه آمار دقیقی از تعداد معتادان منتشر کرد.

  3. آوا:

    با سلامبه نظر من این آمار کاملا اشتباه هستش .خیلی از افراد معتاد هستند و کم ترین کسی این موضوع رو نمیدونه و خیلی افراد هم هستن ک تا حالا به کمپ های ترک اعتیاد مراجعه نکردند.پس نمیشه آمار دقیقی از تعداد معتادان منتشر کرد.

  4. دانشجو:

    طبق معمول……..
    دقیق ومطمئن!!!!!!!!!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.