ماندگاری زنان در مراحل ترک اعتیاد بالای ۱۰ درصد است

ممتاز نیوز: معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: در شرایط کنونی، ماندگاری زنان معتاد در هنگام ترک اعتیاد و مراحل انجام این کار بالای ۱۰ درصد است.

دکتر فرید براتی سده در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه میزان ماندگاری مردان در ترک اعتیاد کمتر از ۱۰ درصد است، افزود:خوشبختانه زنان در این مورد با عزم و اراده قوی تر نسبت به مردان در مراحل ترک اعتیاد حضور پیدا می کنند.

این مسوول در سازمان بهزیستی در مورد دلایل بازگشت زنان به مصرف مواد مخدر پس از ترک این مواد گفت: شرایط اجتماعی و برچسب یا همان (انگ) که به این افراد در جامعه وارد می کنند،از جمله مهمترین علت گرایش مجدد این افراد به مصرف مواد مخدر است.

براتی سده ادامه داد: چنانچه شرایط موجود در اجتماع برای پذیرش این افراد مناسب و مطلوب باشد آنان به طور قطع بر روی درمان و مراحل ترک مواد مخدر باقی خواهند ماند.

وی مدت زمان نگهداری زنان معتاد در کمپ های ترک اعتیاد را سه ماه عنوان کرد و گفت: پس از گذشت سه ماه، مراحل اولیه درمانی ترک اعتیاد برای این زنان انجام شده و آنان باید در یک مکان مناسب، بقیه مراحل را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه آمار دقیق زنان معتاد در کشور را ندارم، افزود: این در حالی است که در شرایط کنونی، مکان استاندارد و مناسبی برای این افراد تعبیه نشده و ما هم این افراد را به حال خود در جامعه رها نمی کنیم.

به گفته براتی سده، متاسفانه، زنان معتاد از سوی خانواده های خود هم مورد حمایت قرار نمی گیرند و در نتیجه بهزیستی آنها را در کمپ های ترک اعتیاد خود پناه داده است.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.