اعتیاد در زنان خطرناک تر از مردان است

حضور زنان در کلنیک های درمان اعتیاد هر روز پررنگ تر از قبل می شود و آنان هر روز بیشتر از قبل گرفتار این بلای خانمان سوز می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اکثر افراد جامعه تصور می کنند که اعتیاد فقط پدیده ای مردانه بوده و زنان کمتر به اعتیاد روی می آورند.

کانون خانواده قربانی اعتیاد زنان است نقش زن از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده زمانی که یک زن در خانواده دچار اعتیاد می شود پایه های زندگی سست شده و خانواده دچار مشکل اساسی می شود.

یار محمدی کارشناس پیشگیری از اعتیاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از گرایش های زنان به اعتیاد به خصوص اعتیاد نوین از ۵ سال گذشته مهمانی های زنانه و افراد لاابالی که در مهمانی های زنان شرکت می کنند بوده است این افراد با توجه به فیزیک و جثه خانم ها که بیشتر چاق و فربه هستند و می خواهند بدن خود را به ایده آل برسانند از این ضعف استفاده کرده و با ترویج فرهنگ استفاده از شیشه به عنوان داروی لاغری مورد گرایش را به وجود آورند.

وی ادامه داد: از دیگر دلایل رو آوردن زنان به اعتیاد عدم آموزش صحیح با آئین همسرداری و داشتن مشکلات در زندگی زناشویی و ارتباط نامشروع آنها به جنس مخالف بوده که در این ارتباط به علن بهره وری زنان آنها را وارد این عرصه می کنند.

یارمحمدی اظهار داشت: اعتیاد در زنان به دلیل نیاز آنها به پول و مهیا کردن مواد مصرف که در اکثر مواقع درآمد آنها از راه های غیر مشروع در باندهای مختلف در باندهای مختلف به دست می آید خطرناک تر از مردان می باشد.

وی تصریح کرد: بزرگترین مشکل اعتیاد در زنان دوری از اجتماع خانواده و مشکلات رفتاری بوده و این افراد از لحاظ جسمی فرسوده و حتی از کمترین فعالیت های روزمره باز می مانند.

کارشناس پیشگیری از اعتیاد خاطرنشان کرد: بیشترین گرایش زنان به مواد مخدر در سال ۸۳ و ۸۴ مواد مخدر گیاهی بوده ولی از سال ۸۷ به بعد به دلیل نداشتن بو، راحت مصرف کردن و ارزان بودن آن نسبت به مخدرهای گیاهی بیشتر گرایش به سمت مواد مخدر صنعتی بوده است./ف

گزارش از ریحانه جمشیدی


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.