توقف روند کاهش تولید خودرو در تیرماه

مدیرکل دفتر صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از توقف کاهش تولید خودرو در کشور در تیر ماه خبر داد.

اقتصادآنلاین/گروه خودرو:

مدیرکل دفتر صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از توقف کاهش تولید خودرو در کشور در تیر ماه خبر داد.

به گزارش خبرخودرو ، کیومرث فروتنی با اشاره به آخرین وضع تولید خودرو در کشور افزود: برغم کاهش تولید خودرو در چهارماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، این روند کاهشی در تیرماه متوقف شده است.

وی گفت : ‌تولید خودرو در تیرماه با ۸۳ هزار و ۶۲۹ دستگاه خودرو، نسبت به خرداد که ۸۳ هزار و ۵۲۲ دستگاه بود ، اندکی افزایش نشان می دهد.

فروتنی تصریح کرد: مقایسه آمار تولید تیر با خرداد ماه در مورد خودروهای سواری، که بیشترین شمارگان را در میان خودروهای تولیدی دارد، بیانگر رشد تولید ۱٫۸

درصدی و در خودروهای گروه کامیون رشد ۲۱ درصدی تولید است که پیش بینی می‌کنیم با سرعت گرفتن این روند در ماههای آینده شاهد جبران کاهش تولید در ماه های قبل نیز باشیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو در سال ۹۱ در هفته جاری که با حضور اعضاء برگزار شد ، اظهار داشت : در این جلسه ‌مدیران گروههای صنعتی ایران خودرو و سایپا ، آمار تفکیکی خودروهای تولیدی گروه خود را تبیین کردند.

فروتنی یادآور شد : در این جلسه ، چگونگی پرداخت مطالبات قطعه‌سازان خودرو از سوی خودروسازان، به بحث و مذاکره گذاشته شد که با توجه به اتمام وقت جلسه، ادامه مذاکرات به جلسه بعد موکول شده است.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.