تولیدات صنعتی ایتالیا بیش از ۹ درصد کاهش یافت

به گزارش ایرنا، موسسه ایستات روز جمعه اعلام کرد که تولیدات صنعتی این کشور در ماه اوریل گذشته ۹٫۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و ۱٫۹ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

ایستات افزود: تولیدات صنعتی ایتالیا بطور متوسط در سه ماهه ‘فوریه تا اوریل’، ۲٫۵ درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشت.

بیشترین کاهش تولیدات صنعتی ایتالیا مربوط به بخش کالاهای متوسط، معادل ۱۲٫۸ درصد می شود.

براساس گزارش ایستات، در مدت یاد شده تولیدات مواد مصرفی ۷٫۹ درصد و کالاهای سرمایه ای ۶٫۲ درصد و کالاهای انرژی ۳٫۸ درصد کاهش داشت.

بیشترین کاهش تولیدی نیز مربوط به تجهیزات برقی و لوازم خانگی با ۱۵٫۶ درصد، کالاهای پلاستیکی و غیر فلزی معادل ۱۴٫۷ درصد، فولاد و تولیدات فلزی برابر با ۱۲٫۱ درصد و مواد شیمیایی معادل ۱۰٫۳ درصد گزارش شده است.

ایستات افزود: صنایع ایتالیا که با کاهش بازار داخلی مواجه شده است نشانی از بهبود ندارد و فروش این بخش در ماه مارس گذشته نسبت به ماه قبل متوقف مانده و نسبت به سال گذشته بیش از ۳ درصد کاهش نشان می دهد.

ایستات در گزارشی دیگری که ماه گذشته منتشر شد، اعلام کرد که شاخص بیکاری در ماه آوریل گذشته در ایتالیا با ۲٫۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ۱۰٫۲ درصد رسیده است و شمار بیکاران در ایتالیا در ماه آوریل گذشته معادل دو میلیون و ۶۱۵ هزار نفر بود که خود بالاترین شاخص از سال ۲۰۰۴ بشمار می رود.

به گزارش ایستات ، ۲۵۰ هزار شاغل در مدت چهار سال اخیر کار خود را از دست داده اند.

اروپام ** ۲۱۷۱**۱۵۹۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۶۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.