جایزه ۲۰۰ هزار دلاری سامسونگ و اینتل برای توسعه سیستم عامل تایزن

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت اینتل و سامسونگ که با همکاری هم در حال توسعه سیستم عامل تایزن (Tizen) می باشند، اعلام کرده‏اند برای توسعه‏دهندگان نرم‏افزاری این سیستم عامل یک جایزه ۲۰۰ هزار دلاری در نظر گرفته‏اند.
 
به گزارش وب‏سایت theinquirer، اینتل و سامسونگ از توسعه‏دهندگان نرم‏افزاری خواسته‏اند با طراحی نرم‏افزارهای سازگار با سیستم عامل تایزن بخت خود را برای بردن جایزه دویست هزار دلاری بیازمایند. تایزن یک سیستم عامل تحت لینوکس است که شرکت‏های سامسونگ و اینتل آن را برای نصب بر روی ابزارهای همراه طراحی کرده‏اند. این دو شرکت در مجموع ۴ میلیون دلار را برای اعطای جایزه‏های دویست هزار دلاری کنار گذاشته‏اند.
 
بر اساس این گزارش، توسعه‏دهندگان نرم‏افزاری باید نرم‏افزارهای خود در دو مقوله بازی‏ها و برنامه‏های کاربردی را به این دو شرکت ارائه کنند. تولیدکنندگان برترین نرم‏افزارهای بازی جایزه ۲۰۰ هزار دلاری دریافت خواهند کرد و طراحان برنامه‏های کاربردی نیز یک جایزه ۱۲۰ هزار دلاری را از آن خود خواهند کرد. همچنین قرار است به رتبه دوم تولیدکنندگان نرم‏افزارهای بازی یک جایزه ۱۰۰ هزار دلاری و به رتبه دوم توسعه‏دهندگان برنامه‏های کاربردی نیز یک جایزه ۶۰ هزار دلاری تعلق گیرد.
 
پرداخت جایزه به توسعه‏دهندگان نرم‏افزاری اتفاق تازهی نیست. شرکت مایکروسافت نیز پیش از این برای توسعه سیستم عامل ویندوز فون هزاران دلار هزینه کرده است. اما اهمیت سیستم عامل تایزن این است که یکی از پشتیبانان آن شرکت سامسونگ است که بخش بسیاری از بازار گوشی‏ها و ابزارهای همراه را از آن خود کرده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.