جدیدترین نظرسنجی انگلیسی: زنان فرهنگی‌تر از مردان+آمار ناامید‌کننده آمریکایی‌ها

۰۱م اسفند ،

براساس نتایج آمارگیری اخیری که در انگلیس انجام شد، چهار میلیون بزرگسال این کشور تا کنون هرگز کتابی را به منظور لذت بردن نخوانده‌اند و سبب این امر را کمبود وقت عنوان کرده‌اند.

در این نظرسنجی، مردان ضعیف‌تر از زنان عمل کرده‌اند؛ چراکه ۱۱ درصد مردانی که در این نظرسنجی شرکت داشتند اعتراف کردند از روی تفریح کتاب نخوانده‌اند، در حالیکه این رقم در میان زنان ۵ درصد بوده است.

همچنین یک‌چهارم انگلیسی‌ها که تعدادشان به بیش از ۱۲ میلیون نفر می‌رسد، کمتر از دوبار طی شش ماه قبل کتابی را از سر تفریح دست گرفته‌اند.

در این تحقیق که ۲۰۵۹ انگلیسی شرکت کردند، ۳۰ درصد اذعان کردند که وقت کافی برای مطالعه ندارند. ۴۰ درصد پاسخ‌دهندگان ترجیح می‌دادند کار دیگری انجام دهند و ۲۶ درصد گفتند که بسیار از مطالعه لذت نمی‌برند.

این در حالی است که آمار کتابخوانان انگلیسی در مقایسه با آمریکایی‌ها،‌ امیدوارکننده به نظر می‌رسد‌، چرا که در سال اخیر ۲۵ درصد آمریکایی‌های بالای ۱۶ سال یک کتاب هم مطالعه نکرده‌اند.

بدتر از آن این که آمارها نشان می‌دهند، یک ششم اشخاصی که به سن کارکردن رسیده‌اند هنوز با مساله سواد دست و پنجه نرم می‌کنند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.