حملات سنگین موشکی در چهارمین روز از رزمایش ولایت ۹۱

۱۱م دیماه ،

در چهارمین روز از رزمایش ولایت ۹۱ ، حملات سنگین موشکی و پرتاب های موفقیت آمیز از روی شناورهای نیروی دریایی ارتش با موفقیت اجرا شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سخنگوی رزمایش ولایت ۹۱ گفت: پس از دفاع موفقیت آمیز پدافند ساحلی و عقب نشینی شناورهای دشمن ، زیر سطحی های نیروی خودی با استفاده از اصل غافلگیری و با پرتاب اژدرهای پیشرفته ، یگان های مهاجم را مورد اصابت قرار داده و همزمان واحدهای سطحی با هدف در هم کوبیدن قوای نیروی مهاجم ضمن حملات سنگین موشکی شناورهای آنها را تعقیب کردند.
دریادار رستگاری افزود: اژدر که از سلاح های بسیار استراتژیک است  امروز پس از شلیک با  موفقیت کامل هدف واقعی را منهدم کرد.
وی گفت: قدرت انهدام بسیار بالا و حجم مواد منفجره موجود در اژدر سبب می گردد تا پس از اصابت به هدف سامانه تحرک شناور از کار افتاده و شناور هدف غرق شود.
سخنگوی رزمایش با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز موشک سطح به هوای برد متوسط رعد افزود: این موشک به  طور کامل در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش بهینه سازی شده و بر روی ناو شکن ها نصب شده است.
دریادار رستگاری اجرای طرح مردم یاری  ، کمک رسانی به مردم محروم منطقه  و  ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در محدوده عمومی رزمایش را از دیگر اقدامات نیروی خودی در این مرحله از رزمایش برشمرد و گفت: آمادگی پشتیبانی ، از توانمندی های حائز اهمیت نیروی دریایی محسوب می گردد و این نیرو با استفاده از سامانه پزشکی از راه دور و ایجاد بیمارستان الکترونیکی در ناو بالگرد بر خارک برای امداد رسانی به مجروحان احتمالی اقدامات تازه و جالب توجهی انجام داده است.
وی با اشاره به اجرای عملیات های نیروی دریایی در مناطق دور دست و آبهای آزاد به منظور مقابله با پدیده شوم تروریسم دریایی و حفظ منافع کشور ، دسترسی به سامانه پزشکی از راه دور را امری ضروری دانست و افزود: توسعه بهداشت و درمان و طب رزمی یکی از مولفه های اصلی نیروی دریایی است و توجه به امور بهداشت و درمان در سرپنجه های این نیرو در جنوب کشور بسیار اهمیت داشته و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.