خشکسالی ۱۵ ساله دریاچه “هامون”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بیش‌ترین حجم ورودی آب دریاچه‌ی هامون از کشور افغانستان عبور می‌کند که این کشور با ساختن سد در ۱۵ سال پیش بر روی این دریاچه از مقدار آب ورودی به ایران کاسته شد و حالا تبدیل به ریگزار شده است که محیط زیست تلاش‌های خود را با کمک دستگاه دیپلماسی برای احیای هامون آغاز کرده است.

احمد سجادی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: وزارت نیرو برای جبران کمبود آب در سال آینده باید مهار آبهای سطحی و رودخانه های مرزی را در دستور کار خود قرار داده است و برای این کار در سال تازه ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت چاپ خواهد کرد.
 
وی در ادامه افزود: این وزارت خانه باید با کمک وزارت جهاد کشاورزی در زمینه استفاده بهینه از آب، صنعتی کردن بخش کشاورزی و ساختن سد یک تفاهم‌‌نامه همکاری امضاء  کنند که به کنترل و بهبود وضعیت آب بیانجامد.
 
سجادی اظهار داشت: وزارت نیرو در سال جاری ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت چاپ کرد که به سبب سود پایین آن به فروش نرسید.
 
وی تصریح کرد: تمام مناطق کشور به خصوص مناطق شرق که با بحران جدی آب روبرو می باشند باید اولویت‌ بندی شوند و در یک برنامه ۵ ساله این مسئله حل شود.
 
سجادی در پایان یادآور شد: در کشور ما برای رفع بحران آب دیپلماسی انرژی تشکیل شود.

 انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.