‘داریوش ارجمند’ به جمع بازیگران سریال معمای شاه پیوست

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، ابتدا قرار بود ارجمند در نقش آیت الله بروجردی در این سریال ایفای نقش کند که این تصمیم منتفی شد و در نهایت این بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون در نقش دکتر وزیری بازی می‌کند و ‘ژیلا سهرابی’‌ نیز ایفاگر نقش ‘طوبا ‘ همسر دکتر وزیری است.

از دیگر بازیگرانی که به تازگی برای بازی در سریال تاریخی ‘معمای شاه’ با آنها قرار داد همکاری بسته شده است، می‌توان به ‘ایرج سنجری’ در نقش پرویز ثابتی مقام دوم ساواک، ‘چنگیز وثوقی’ در نقش تیمور بختیار بنیانگذار ساواک و ‘اکبر معززی’ در نقش علی امینی نخست وزیر نام برد.

‘محمدرضا ورزی’ درباره روند تولید این سریال به خبرنگار ایرنا گفت: سریال ‘معمای شاه’ در ۴۵ قسمت داستان زندگی محمدرضا پهلوی را در سه مرحله روایت می‌کند؛ مرحله اول از سال ۱۳۱۷ آغاز می‌شود که با بازگشت او از سوییس همزمان است و این بخش تا جدایی از ‘ثریا’ همسرش ادامه می‌یابد.

وی افزود: مرحله دوم و سوم این مجموعه تلویزیونی به نفوذ ‘اشرف’ خواهر محمدرضا شاه بر وی همچنین وابستگی وی به کشورهای غرب و شرق، تا فرار او از ایران اختصاص دارد.

به گفته ‘محمدرضا ورزی’ کارگردان این مجموعه تلویزیونی، مرحله اول تصویربرداری ‘معمای شاه’ با آغاز فصل پاییز کلید می‌خورد.

در این سریال که به سفارش گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه یک سیما ساخته می‌شود، حدود ۴۰۰ بازیگر بازی خواهند داشت که از میان آنان می‌توان به ‘حسین محب اهری’ در نقش دکتر ایادی، ‘عبدالرضا اکبری’ در نقش سپهبد زاهدی، ‘عباس شادروان’ در نقش عبدالحسین هژیر، ‘سعید امیر سلیمانی’ در نقش اسدالله علم، ‘سپند امیر سلمیانی’ در نقش جوانی اسدالله اعلم، ‘شهرام قائدی’ در نقش دکتر حسین فاطمی، ‘رضا فیاضی’ در نقش قوام السلطنه، ‘علی رامز’ در نقش محمود جم، ‘احمد نجفی’ در نقش رزم آرا، ‘حسین نورعلی’ در نقش شاه جوان، ‘امیرمهدی کیا’ در نقش شاه میانسال، ‘اصغر معینی صالح’ در نقش دکتر مصدق، ‘حمید منوچهری’ در نقش آیت الله کاشانی، ‘کامران تفتی’ در نقش شهید نواب صفوی، ‘انوش نصر’ در نقش حسین علا، ‘رضا فیاضی’ در سه نقش چرچیل، ژنرال هایزر و نماینده مجلس انتخاب شده‌اند.

کارگردان سریال ۴۵ قسمتی معمای شاه درباره عوامل پشت دوربین هم گفت: علی لدنی تهیه کننده این مجموعه است و هادی پویان مدیر تصویربرداری، شهرام خلج طراح گریم، داریوش پیرو طراح صحنه و دکور، داود علی اکبری دکوراتور،

مسعود عجمی دستیار اول کارگردان و عکاس، تینو صالحی دستیار دوم کارگردان، محسن صادقی نسب مدیر برنامه ریزی و مارال جیرانی طراح لباس اشاره کرد.

قرار است احسان جعفری تدوین این مجموعه را بر عهده داشته باشد و علی علویان صداگذاری، تینا پاک روان مدیر تولید و افشین گودرزی نورپرداز ‘معمای شاه’‌خواهند بود و بابک زرین آهنگسازی آن را بر عهده دارند.

سریال معمای شاه که پیش از این قرار بود در ۳۰ قسمت ساخته شود، کاری از گروه مجموعه های تلویزیونی شبکه یک است که به دلیل گستردگی در ۴۵ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای و برای سال ۹۲ روی آنتن خواهد رفت.

فراهنگ ۲۰۲۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۳۸۷۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.