“درآمد” ۴ هزار میلیارد تومانی “دولت” از محل ما به التفاوت نرخ ارز

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل اتحادیه ی سراسری مرغداران میهن با اشاره به درآمد ۴ هزار میلیارد تومانی دولت از محل ما به التفاوت نرخ ارز گفت: باید بخشی از این پول در راستای حمایت از تولید صرف شود.

 هدایت اصغری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در مورد افزایش قیمت تخم مرغ اظهار داشت: این موضوع بستگی به این دارد که دولت چگونه مسایل ایجاد شده را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر درآمد دولت از محل مابه التفاوت نرخ ارز نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان است، افزود: ما پیشنهاد کردیم بخشی از این پول در راستای حمایت از تولید صرف شود.

وی اضافه کرد: درصورتی که دولت اقدام به اجرای برنامه های حمایتی نماید مشکلی وجود ندارد و امکان بهبود اوضاع هست ولی در غیر این صورت ممکن است خسارات جبران ناپذیری به تولید وارد شود.

اصغری تصریح کرد: آسیب به تولید در نهایت سبب آسیب دیدن تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می شود.

وی با اشاره به مکلف بودن دولت برای تعریف قیمت تضمینی و انجام خرید تضمینی ادامه داد: با توجه به این که ما ۲۰ هزار تن محصول مازاد بر تولید داریم دولت باید امر صادرات را تسهیل بخشد.

اصغری اضافه کرد: به عنوان مثال، دولت با پرداخت هزار تومان مشوق به ازای هر کیلو تخم مرغ صادراتی می تواند به افزایش انگیزه ی تولیدکنندگان کمک کند.

وی تأکید کرد: حمایت از تولیدکنندگان مانع از این می شد که مرغداران گله های درحال تولید خود را حذف کنند و این امر سبب متعادل شدن قیمت ها می شود.

اصغری در مورد زمان جلسه تعیین قیمت سقف و کف تخم مرغ نیز گفت: باید مسئولان مربوطه زمان این جلسه را اعلام کنید و من از زمان برگزاری آن بی خبر هستم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.